WiFi to small Ethernet

Darth Moula darth_moula na atlas.cz
Neděle Červen 13 18:57:35 CEST 2004

1000
/private/kladno>
Date: Mon, 06 Nov 2000 10:12:14 -0000

Zdravím a pozdravuji!

> 1) Ovislink AirLive WL-5420AP za 3550  nevidim vubec ve 100mega nabizet,
> ale nevadi, nekde urcite jde koupit.
nabídl mi ho přímo obchodník od 100Mega v Brně, ale s tím, že teprve
budou. V Praze je u 100Mega k mání teď hned za zhruba stejné peníze
toto:
http://www.micronet.info/Products/wireless/SP916G.asp
předpokládám, že by to mělo být funkčně víceméně shodné, líbí se mi
na tom, že to má "basic firewall protection", ale nejsem si jist, jestli to,
že "AP krabička" nesmí provádět NAT, nevyloučí firewall ze hry.
Taky mi není jasné, jestli vstup
internetu musí být tak, jak je to na nakreslené na tomto obrázku:
http://www.micronet.info/image/Products/Wireless/SP916G_AP.jpg
tj. "vždy" z modemu a nikoli "třeba i" z antény. To by pak tohle
AP nebylo použitelné.

> 2)  bude AirLive WL-1120AP fungovat jako brána/proxy/firewall?
>        Odp. (nevim co presne je brana)/ne/ne Podle meho nazoru
brána, gateway, no prostě díra do další sítě, to co se u IP vyplňuje:
adresa, maska, brána
prostě rád bych mojí domácí síť udržel oddělenou od "vnějšího světa" i za
cenu, že internet bude dostupný jen na jednom počítači

> 3) předpokládám, že tuta krabička bude mít IP adresu (192.168.xxx.xxx/??),
>      ANO

> 4) jak to ovlivní "mojí" síť (192.168.0.xxx/20)?  To se podle mych info
> nesmi, dostanes tolik IP kolik potrebujes, zadne prekladani
tohle bych tedy potřeboval nějak objasnit, pravidla, důvody, atd, atd, až mi
to bude úplně jasné, tak poté klidně na toto téma napíšu sáhodlouhý článek
pro www stránky klfree, protože je mi jasné, že nejsem ani první ani
poslední, koho to zajímá.

> 5) Nemůže se stát, že nedopatřením bude na mé počítače vidět z venčí?
>      musi byt videt alespon pingy na vsechny pocitace, postav si Router, a
> firewall
pořád bych rád, aby funkce firewallu a routeru zajišťovala "ta AP krabička"
co bude na půdě a nikoli hučící počítač v bytě.

> 6) - pokud si připlatím za veřejnou IP adresu, půjde to zařídit tak, aby
> na ní byl vidět z venčí jeden z mých počítačů?
>     To asi lepe odpovi Milan, nebo JAPAN ale asi by to melo jit

> 7) - pokud neseženu WL-1100, půjde použít WL-5420?
>      Co jsem videl tak hlavni rozdil byl v podpore 54 Mb takze proc ne.
no on je tam rozdíl i v dalších funkcích, WL-5420 umí běžet v režimu client,
což je to, co by se mi líbilo, WL-1100 běžet jako klient  neumí (resp.
po update firmware to prý umí taky)

s pozdravem DM