Dotaz outsidera

tomas kesbubka kesbubka na seznam.cz
Úterý Leden 20 15:23:53 CET 2004

Milí a vážení již připojení,

pozoruji, že se  v téhle konferenci za poslední měsíce řeší již jen společenské akce členů klfree, což svědčí, že váš projekt uspěl. Protože jsem z vašich stránek pochopil, že ještě přibíráte nové členy, chtěl bych se trochu poptat, přičemž uvítám odpovědi i od "bežných uživatelů", nejen šéfů přes sítě.

Na vašich stránkách jsem bohužel nenalezl některé, pro mě důležité, informace. Například zde není téměř nic ohledně doporučovaného HW ( přičemž i těch pár velmi nepodrobných doporučení se stalo ihned stalo předmětem konfliktu a některé příspevky byly dokonce i smazány).

Laskavou péčí IK jsem zjistil, že jakkoli bydlím 300m od AP, můj přízemní byt je v naprostém stínu. To znamená, že musím začít uvažovat o složitější variantě, než je anténa na mém okně a PCI karta v PC pod stolem.

0. Stále jsem nepochopil vztah mezi IK a klfree. Lze někde nalézt nějaké informace? Jaký je rozdíl být připojen přes IK nebo přes klfree, jaký je rozdíl?

1. Chtěl bych se ujistit, zda je pravda, že podle nějakého zákona či vyhlášky je vyloučeno věšet mezi paneláky UTP kabel, takže nemá smysl hledat spojence v jiných domech. To mě zajímá proto, že se mi zdá jako přepych používat na hustých kladenských sídlištích (potenciálně se vzájemně rušící) radiové spojení. Neuvažujete v některých lokalitách i
1000
o měděném řešení (a mohu pro to něco udělat - {třeba najmou pracovníky kanalizací, aby nám pod městem natahali UTP})?

2. Jaká zařízení ( wifi <-> ethernet ) volíte v případě, že se předpokládá sdílení více uživateli?
Když se najde laskavý soused, který mi dovolí umístit "něco" na svém balkóně, potřebuji pokud možno  celé zařízení zprovoznit na jednu návštěvu, nemohu mu z bytu dělat radiovou laboratoř. Proto bych se chtěl zeptat zda budu při vhodně konfigurovaném routeru s to připojit více PC
za použití obyčejného (jaký doporučujete?) wifi-ethernet konvertoru, který "ponechám na dešti" (18 metrů anténního svodu je asi neschůdná alternativa). Navíc bych rád přecházel mezi různými OS, což by mi takováto konfigurace usnadnila.

3. Jak je to s konfigurací routeru (druhý NAT asi neprovozujete) a jaký typ doporučujete? Pokud možno bych router realizoval pomocí specializovaného zařízení jelikož samostaný router vyjde dnes už myslím levněji než na PC propálené elektřina a jeho nákup mohu v principu odložit na dobu, kdy se v domě najde další zájemce.

4. Jak je to v případě, že mám doma více PC, smím mít více IP nebo musím vnitřek bytu schovat za proxy?

          S pozdravem
	         Tomáš Ledvinka