Dotaz outsidera

Radek pogl na seznam.cz
Úterý Leden 20 20:04:47 CET 2004

> Milí a vážení již připojení,

> pozoruji, že se  v téhle konferenci za poslední měsíce
> řeší již jen společenské akce členů klfree, což svědčí,
> že váš projekt uspěl. Protože jsem z vašich stránek
> pochopil, že ještě přibíráte nové členy, chtěl bych se
> trochu poptat, přičemž uvítám odpovědi i od "bežných
> uživatelů", nejen šéfů přes sítě.

Moji reakci ber opravdu jen jako odpoved radoveho clena, pokud bych napsal
neco psatne, tak me prosim omluvte :o)

> Na vašich stránkách jsem bohužel nenalezl některé,
> pro mě důležité, informace. Například zde není téměř
> nic ohledně doporučovaného HW ( přičemž i těch pár
> velmi nepodrobných doporučení se stalo ihned stalo
> předmětem konfliktu a některé příspevky byly dokonce
> i smazány).

Doporucit konkretni HW je asi obecne dost obtizne, zalezi na zpusobu jakym
se pripojis a tech je pomerne mnoho a hlavne na soucasny nabidce a
momentalni dostupnosti (kde kdo ma co moznost sehnat vyhodneji ;-), pokud se
ozves a zacnes s nekym konkretne resit kde a jak se pripojit, urcite ti
nekdo poradi neco vic.

> Laskavou péčí IK jsem zjistil, že jakkoli bydlím 300m
> od AP, můj přízemní byt je v naprostém stínu. To
> znamená, že musím začít uvažovat o složitější variantě,
> než je anténa na mém okně a PCI karta v PC pod stolem.

Je to pravda torsku narocnejsi prace, ale vysledek bych rek ze je po vsech
strankach lepsi. Jestli jsi v panelaku, tak se driv nebo pozdeji najdou
dals
1000
i zajemci. Zkus se poptat po domne a cim vic vas bude, tim bude situace
pro vsechny lepsi.

> 0. Stále jsem nepochopil vztah mezi IK a klfree. Lze někde
> nalézt nějaké informace? Jaký je rozdíl být připojen přes
> IK nebo přes klfree, jaký je rozdíl?

Klfree a IK jsou oficialne dve obcanska sdruzeni, ale maji k sobe vice nez
blizko :o) ... vyuzivaji spolecnou konektivitu, vzajemne si v mezich
moznosti pomahaji a planuje se jejich slouceni ... (drobne filozoficke
rozdili mezi nimy, ktere vedou k obcasnemu vzjemnemu skadleni pomijim, koho
by to zajimalo odkazuji na historii teto konference :o) ... uzemne je to
priblizne tak, ze IK pusobi v Krocehlavech a KLfree je ten zbytek :o)

ad 1. V zakonech se nevyznam, ale pruvesu mezi panelaky vidim po Kladne vic
nez dost, tak bych v tom nevidel problem :o)

ad 2. Ja to mam u sebe zarizene tak, ze na strese je AP Edimax v klientskem
rezimu (presny typ si nepamatuju a asi v soucasnosti bude k mani neco
lepsiho)

ad 3. NAT je v nasi siti zakazan.. Na tohle tema tu pred casem psal
prispevek Milan Krcmar, doporucuju najit a precist, pochopil jsem to i ja
:o)

ad 4. Vice IP neni problem, dokoce cely subnet a to jestli bude schova za
proxy, routerem, firewalem ci cimkoli jinym je uz tvoje svobodna volba.

Radek