Rizeni site

JAPAN japan1 na seznam.cz
Neděle Červen 29 13:02:02 CEST 2003

Ty to vec jsou podle me naprosto jasné, nebot jsou uvedeny v zákone
c.83/1990 Sb., o sdruzování obcanu (v platném znení)

Ano sdruzení muze mít napr. predstavenstvo, ale i treba valnou hromadu, ale
nejvyssím orgánem je podle me SCHUZE CLENU.

Co se týce hlasovacího práva - v zákone

Rada sdruzení bývá obvykle ustavena jako nejvyssí orgán sdruzení mezi
clenskými schuzemi sdruzení.
Stanovy urcí, kdo muze být clenem rady sdruzení, jakým zpusobem probíhá
volba clenu rady, jaké jsou pravomoce rady a jejích jednotlivých clenu, jaká
rozhodnutí rady
podléhají dodatecnému schválení clenské schuze a o kterých otázkách muze
rada rozhodovat samostatne, za jakých podmínek je rozhodnutí rady
právoplatné (napr.
urcí se pomer hlasu clenu rady rozhodný pro hlasování o otázkách sverených
do kompetence rady apod.).

Jinak je také uvedeno, ze pokud není uvedeno jinak - má kazdý stejný hlas,
bez ohledu na podíl ..

Otázka financování:
Rádne zalozené sdruzení obcanu je samostatnou právnickou osobou, která se
rídí pouze obecne platnými zákony a svými stanovami. Stanovy (rádne
registrované) jsou
zakladatelským dokumentem této právnické osoby (sdruzení) a od stanov se
odvíjí nejen cinnost sdruzení, ale i veskerá zákony predepsaná dokumentace k
této
cinnosti, tj. zejména úcetnictví (respektive hospodarení)  mela být
zakotvena ve stanovách sdruzení.

Tyto veci jsou podle me jasné a dané.

"Frantik" <wifi-kk1 na seznam.cz> píse v diskusním príspevku
1000
SFsiPDHA.3096 na redwarf...
> [...]
> (dle obchodniho zakonika). Ve vetsim sdruzeni plne existuje napr.
> predstavenstvo, ktere muze byt slozeno ze spravcu AP. Existuji tam
> jednatele, kteri jsou prave tim "vykonnym prvkem". Ted je zkoumano,
> jakou optimalni formu zvolit. Mozna se to zda nekomu strasne zdlouhave,
> ale tenhle krok je dost klicovy a spatna volba v tuto chvili znamena
> hooodne problemu v budoucnu. Nastane samozrejme velka debata o
> hlasovacich pravech (jestli bude velikost "hlasu" dle uzivatelu nebo
> jestli bude rovnocenny hlas vsech spravcu AP), atd. Ale doufam, ze se i

To je
Ne vsem

kvality konkretnich politickych stran nebo jednotlivcu).