Měření a omezovánítrafficu

Milan Krčmář milan.krcmar na seznam.cz
Pondělí Duben 14 18:15:33 CEST 2003

> Ja tedy nevim, jestli a jak by to bylo technicky realizovatelne, ale
> nez pri prekroceni nejakeho limitu zcela omezit pristup na to
> minimum, tak to spis delat postupne ...
>
> Za 1*x GB ... max 1Mbit
> Za 2*x GB ... max 0.5Mbit
> Za 3*x GB ... max 0.25Mbit
> Za 4*x GB ... max 0.125Mbit
>
> ... Jen namet :)
>
> Radek

To podle mne neni dostatecne ucinne. Pri vetsim poctu sosacu se to proste
neprojevi.

Jinak, pro Alnagona, mas asi pravdu, ze ten syndrom "sosace" asi zvelicujeme.
Nemusis se bat klikat, ono rozdil mezi opravdovym sosacem a nesosacem (umyslne
se tentokrat vyhybam oznaceni "normalnim uzivatelem" :-)) se pozna ve
statistikach tak rikajic na prvni pohled. Ja jsem vzdy mluvil o teto siti jako
neco, co Ti ma dostat Inet domu na brouzdani, ICQ, mail. Pro stahovani velkych
objemu dat to neni, to by to muselo byt drazsi. Tak se snazim najit zpusob, jak
tento fakt dosahnout po technickoadministrativni strance. Misto, abychom
sosani zakazali uplne, dovolime je, ale ne do takove miry, aby omezovalo
ostatni. Protoze kdyz budou zbytkovou kapacitu vyuzivat nepretrzite nekteri
"sosalisti", budou nas ostatni nutit k podobnemu chovani a nakonec nam z toho
zbyde vsem jen tech 40 kbit.

Krome uplneho zakazu vyuziti zbytkove kapacity po prekroceni objemove kvoty
(to je to, o cem tu diskutujeme) by pripadalo v uvahu rozdelit zbytkovou
kapacitu na dve priority, vyssi a nizsi, s tim, ze lide s nizsi prioritou
mohou zbytkovou kapacitu vyuzit v pripade, ze ji neni vyuzita lidmi s vyssi
prioritou. Pak po prekroceni objemove kvoty by nebyla zbytkova kapacita
zakazana, ale sosac by byl prirazen do nizsi priority. Je to druhy zpusob,
i kdyz ja bych volil prvni.

Takze:

(a) sosace neomezovat

(b) po sosnuti urciteho objemu dat zakazat zbytkovou kapacitu

(c) po sosnuti urciteho objemu dat povolit jen zbytek zbytkove kapacity :-)

Kdo je pro co?

Milan