RE: Měření a omezovánítrafficu

Beran Jan Jan.Beran na siemens.com
Pondělí Duben 14 17:20:40 CEST 2003

> [...]
> nebude stahovat každý pořád, zbyde v konkrétním okamžiku
> volná kapacita. Ta se rozdělí rovnoměrně mezi ty, kteří
> zrovna tahají. V praxi to bude znamenat, že pokud stáhnete
> něco krátkého v době, kdy nikdo jiný netahá, pojede Vám to
> těch 2 Mbit. Pokud budete zrovna tahat čtyři, pojede to
> každému 512 kbit. Pokud to bude zrovna přetížený, pojede to
> 40 kbit, ale méně ne.
>
> Čísla jsou pouze ilustrativní, v žádném případě z toho
> nevyplývá, že v klfree budeme garantovat zrovna 40 kbit. Je
> možné, že to bude 16 kbit nebo třeba 100. Záleží na způsobu,

 Myslím, že tohle ani rozumněji dělat nejde, pokud si tedy nechceme hrát na
tarify, kde si silnější linku musí člověk připlatit. Což bych nechtěl.

> [...]
> a den. Když budeme mít na 2 Mbit síti jednoho takového sosače
> a zbytek v pohodě, pojede mi to ve špičkách pouze 1 Mbit,
> protože ten druhej megabit vezme sosač. Navrhované doplňkové
> řešení je počítat přenesená data a pokud uživatel přesáhne
> měsíční kvótu, bude omezen na ten podíl (v mém příkladě 40
> kbit) a nebude dále využívat zbytkovou volnou kapacitu.
>
> Jaké jsou názory na tento doplněk? Někdo tvrdil, že je to
> zbytečné další omezování, ale já si myslím, že to naopak
> zabrání tomu, aby nás slušné lidi omezovali různí sosálisté.

 Já nevím, tady se mluví o tzv. sosálistech jako o jakési spodině
společnosti. To by se člověk až bál někam kliknout. Myslím, že využití
internetu je o downloadu/uploadu. Sice nejsem z lidí, kteří by stahovali
filmy, ale nevidím důvod, proč koukat křivě na člověka, který to dělá. Pokud
skutečně bude kanál spravedlivě rozdělen(bude fungovat garantovaný spodek),
tak jak je psáno výše, není problém.
 Líbí se mi myšlenka, nějakého vnitřního ftp serveru, ovšem asi tam nebude
právě to "zajímavé", co ti sosálisti nejraději.

> Milan

 	Alnagon