Finance - proc prave uvedene castky

Milan Krčmář milan.krcmar na seznam.cz
Pondělí Duben 14 08:50:10 CEST 2003

> Shrnuti:
> -Koncovy wifi user ma nejvetsi naklady.
> -Koncova lan na wifi je na tom lepe. Tam se daji naklady stahnout az na uplny pakatel.
> -Siric signalu je na tom financne jako koncovy node, protože další wifi jdou z nakladu sdruzeni.
> -Siric s lankou je na tom stejne jako koncova wifi lan sit.
> -Poskytovatel konektivity nevlastni zadny wifi hw, pouze pripeje 2kkc.
>

> Tot vse. :).

Díky Jeníku. Takový přesnější výklad mi včera díky pozdnímu příchodu utekl.
Mám na mysli hranici mezi tím, co platí sdružení a tím co si hradí už každý
sám mimo ty 2000.

Trochu jsem o té hranici přemýšlel. V jednom směru by "nejspravedlivější" byla
varianta financování _všech_ síťových zařízení společnou kasou, ale to je
prostě utopie. Od společného financování si slibuju právě tu "spravedlnost".
Oblasti s vyšší koncentrací koncových uživatelů budou přispívat na oblasti
typu vesnice. Při té předpokládané hranici bude ta spravedlnost právě na
úrovni "oblasti". Je to myslím dobrý kompromis a cesta, jak se dohodnout.
Kompromis mezi spravedlností na úrovni "jedinců", tedy společným financováním
všeho, na jedné straně a úplnou anarchií na straně druhé.

Toť vše.

Milan