Finance - proc prave uvedene castky

Jan Mracek mracek na stromc.cz
Pondělí Duben 14 08:39:31 CEST 2003

Jednoduchy seznam na pochopeni:
Typy klientu a nodu.

Obecne: Pokud mas konektivitu nepotrebujes zadne wifi zarizeni , vsechno je majetkem sdruzeni.

Typ:

Klient
   Vlastní HW + vklad 2kkc

Klient  + lan
   Vlasni HW + vklad 2kkc
   + vlasni switch lanka draty atd...

Node:
   Vlastní HW na uplink + 2kkc
   Zdruzeni plati další zarizeni na sireni signalu od tebe. Tj uplinky na jiné nody a     vsesmerovky sektorky.

Node + Lan:
   Stejne jako Node. Lanka je v nakladu useru pod node.

Lan Obecne: Každý user lan je klientem sdruzeni, tj. prispiva 2kkc bez vyjimky. HW na lan a    link na AP si fanncuji useri mezi sebou.

Konkretni pripad:

Jenik---
Jsem klient. Moje naklady jsou AP + antena + kabelaz = 10kkc. Jsem pripojen. Zaplatim 2kkc za pripojeni do sdruzeni, celkem 12kkc. Muj user mostok zaplati 2kkc do sdruzeni. A ještě se semnou podeli o uplink HW na nejblissi node. Tj: 5kkc.
Ztoho vypliva, ze je vyhodnejsi udelat na mostoka wifi spoj, protože ten by byl v nakladech sdruzeni, protože by se jednalo o sireni signalu dále. Ale mostok by mnel zase 10kkc naklady na vlasni koncove zarizeni. Tj lanka vyjde ve vysledko levneji. Když na lanku pripojim 5 useru, tak každý prispeje 2kkc x5useru = 10kkc vklad do sdruzeni. A každý mne da 10/6useru = 1670 kc za hw přes který jedeme.
Celkem na klienta je to 2kkc + 1670kc = 3670 kc. Coz je good.

Shrnuti:
-Koncovy wifi user ma nejvetsi naklady.
-Koncova lan na wifi je na tom lepe. Tam se daji naklady stahnout az na uplny pakatel.
-Siric signalu je na tom financne jako koncovy node, protože další wifi jdou z nakladu sdruzeni.
-Siric s lankou je na tom stejne jako koncova wifi lan sit.
-Poskytovatel konektivity nevlastni zadny wifi hw, pouze pripeje 2kkc.

Tot vse. :).