Stahovači

Skudlik skudlik na email.cz
Sobota Září 17 10:40:52 CEST 2005

Zdar,

 > Funguje to tak, ze
> pokud uzivatel v prumeru za posl. x (vetsinout 15) minut presahl urceny
> traffic (nastaveno podle moznosti APcka), tak mu je na dalsi 3 hodiny
> oriznuta rychlost asi na 80kbit.

No podobne to fakci i u nas (v nove verzi shaperu), omezeni jdou
nastavit dle uvazeni - akorat takhle drsne nastaveny to ma docela velkou
nevyhodu - kdyz se stane, ze nikdo jiny zrovna nechce nic sosat, tak mas
potencialni kapacitu v radu megabitu, ale pojede ti pres ni pouze
jedinej clovek omezenej na 80k .. tohle mi prijde jako docela plejtvani
kapacitou linky. Samozrejme na hodne vytizeny AP se nastavi vice
restriktivni omezeni nez tam, kde nejsou problemy.

> Po 3 hodinach se provede automaticky
> unbann. Kladivo je zapnuto vetsinou jen v dobe od 7 do 23 hodin. Funguje
> to paradne!! Samozrejme ze nema uplne ten samy ucinek, jako shaper, ale
> v kombinaci to ma velmi dobre vysledky!

Hmm tohle by se ale aplikovat mohlo - s tou casovou zavislosti. Kriticky
je podle me cas tak od 16:00 - 23:00, v tomhle case by mohl byt shaper
vice restriktivni nez, nez ve zbyvajici casti dne. Uplne to vypinat by
asi mohlo byt nebezpecny treba kvuli nocnim paranum, kterym by
nneomezena wifina mohla vyrabet 100+ms pingy.

Sk.