Re: Ovislink 1120 - jméno, heslo providera

Jantar mlanda na centrum.cz
Pátek Květen 27 10:44:40 CEST 2005

 Tak jsem včera neuspěl :-(

 Nástin toho, co jde a nejde:

V současné době je funkční připojení přes externí anténu zakončenou v PCMCIA kartě v notebooku. IP je přidělena z DHCP a po spuštění IExploreru je klient přesměrován na www.wia.cz, kde se musí přihlásit jménem a heslem a poté "aktivovat session" - odkliknutí tlačítka !

OVISLINK 1120AP (firmware v 1.03H) jako klient pri wifi

DLINK DI514 ver. B1 (firmvare 1.03.2004.07.26)  jako AP pro notebook a IP telefon

 Na Ovislinku jsem přes webové rozhranní nastavil režim client v modu infrastructure a vyplnil ssid wia  + přidělení IP z DHCP. To je funkční a IP je přidělena je to vidět ve statusu.

 Na Dlinku jsem nastavil IP a bránu z rozsahu jako má Ovislink, tedy IP 192.168.100.253 a bránu 192.168.100.252 což je default pro nastavování Ovislinku přes web. (zkoušel jsem i jiný rozsah) Dále jsem nastavil režim AP a DHCP aby přidělil IP bezdrátově připojenému notebooku - 10.0.0.1 (taky jsem zkoušel jinou)

 Takže konfigurace vypadala takto:

Externí anténa zapojená do Ovislinku, utp kabel z portu Lan1 do portu WAN na Dlinku, bezdrátově připojený notebook na Dlink.

 Když v notebooku zadám tracert na 192.168.100.252, tak paket projde přes Dlink a Ovislink odpoví do 5ms, ale jakýkoliv jiný tracert do internetu nefunguje. Vyzkoušel jsem to samé z notebooku připojeného přímo na ext. anténu, ale také to nešlo - až teprve po aktivaci session. Čili je zde vidět, že bez aktivace session nefungují žádné pingy atd. do internetu.

 Celá potíž je v tom, že po připojení přes ty 2 zařízení se v IExploreru nepřesměruje stránka na wia.cz a session tak nelze aktivovat.

Laboroval jsem i s nastavením těch IP, z různých rozsahů ale nepodařilo se mi to nijak zprovoznit. Nenašel jsem nikde v rozhraní  Ovisu ani Dlinku nastavení NATu.

V rozhraní WAN na Dlinku je možné zadat DNS adresy, ale pro LAN rozhraní tam volba není. A když je IP přidělena notebooku, tak bez DNS. Místo správných DNS je tam jiná IP, stejná jako brána Dlinku, takže jsem DNS nastavil růčo ale stejně to ničemu nepomohlo.

Potřeboval bych vědět, jestli je toto zapojení vůbec technicky proveditelné, případně detailněji popsat nastavení IP a těch ostatních hrůz. Nebo někoho, kdo by byl ochoten (za úplatu :-) se mnou zajet (autem - mám) do Prahy (u Nuseláku) a nastavit to správně :-)))

 Jsem z toho už běsnej :-( LAMA

Jantar