Re: Jakou anténu?

Kroko johnie.s na seznam.cz
Úterý Červen 14 00:26:37 CEST 2005

ja mam zase jiny laicky nazor :-)))

klient ostatni klienty neslysi, protoze "rozumi" jen povidani, kteremu ma
rozumet (s ID od AP)
a ostatni by mu do toho kecali a delali sumeni...

neco jako obdoba
uprostred stoji ucitel, ktery umi 5 jazyku a okolo nej je 5 zaku, kazdy
mluvi jinym jazykem.
kdyz mluvi ucitel s ceskym zakem, ostatni slysi ucitele mluvit
nesrozumitelne blaboly (cestina) a drzi jazyk za zuby.
Kdyz by chteli povidat, zkusi zavolat HALO na ucitele. Pokud ucitel odpovi,
povidaji si, treba ucitel na stridacku mluvi na ceskeho i na nemeckeho
zacka.
Ale pokud krome ucitele (ktery ma velke a vsesmerove usi :-D) budou kecat
zacci do vsech stran, tak vsesměrovost jejich povídání způsobí, že se
nedomluvi nikdo.
Proto jsou treba smerove anteny lepsi, samozrejme ze s rozumnym vykonem, aby
vychodni nemec nepreřvával úplně všechny (regulace výkonu) a učitel si to
ureguluje

co vy na tento názor? rovněž laický...

:-)))

P.S. K5 nazor je docela hezky popis ethernetu
P.P.S. Muj nazor je zase podpořen laickým zjištěním, že sousedovic plechovka
s trychtýřem způsobila mojí neschopnost povídat si s AP. Už máme lokální LAN
a společný AP-klient :-)))

"K5" <darth.moula na seznam.cz> píše v diskusním příspěvku
news:d8id8t$6tl$1 na lit.fsid.cvut.cz...
> Problém jakou anténu zvolit, je podstatně složitější, než se na první
pohled zdá.
> V ideálním případě totiž Wi-Fi funguje tak, že všichli klienti používají
všesměrovou anténu. Zdá se to jako blbost, ale blbost to
> není, protože to vyplývá z principu, jakým se jednotliví klienti snaží
domlouvat na společném vysílání:
> klientská anténa vyšle do éteru "já chci vysílat"
> ostatní klienti tento požadavek vyslyší a zmlknou, AP pošle potvrzení že
klient může vysílat
> klient odešle data+info že je hotovo
> ostatní klienti to slyší a tím pádem vědí, že se nyní mohou dožadovat zase
svého a po náhodně dlouhé pauze to zkusí
> ten klient, který promluvil jako první, celé kolečko zopakuje
> postupně se prostřídají všichni a pásmo je při tom využité na maximum
>
> Jiná situace je, když klienti používají úzce směrové antény:
> klientská anténa vyšle do éteru "já chci vysílat" (protože neslyší
souseda, který právě vysílá, zaruší ho tím)
> ostatní klienti tento požadavek neslyší (resp. slyší ho jen ti, kteří jsou
v dosahu úzkého paprsku nebo v dosahu laloků antény),
> tudíž nezmlknou a do dalšího vysílání klienta "kecají" se svými požadavky,
což vede k tomu, že klienti musejí požadavky i data
> posílat vícekrát, než se je povede APčku přijmout bez chyb
>
> A teď otázka: proč sdružení lpí na úzce směrové anténě, když je to vlasně
horší? Výše uvedený "ideální" příklad vychází z
> předpokladu, že široko daleko není nikdo a nic, kdo používá Wi-Fi na plus
mínus třech kanálech jako AP v onom příkladě. Že se tedy
> nemůže stát, aby "cizí" vysílání kecalo/kecala do mého provozu a i opačně,
aby moje vysílání kecalo do provozu jiných AP. Je zřejmé,
> že když nejsme uprostřed Wi-Fi prostého prostředí, že musíme za cenu horší
funkčnosti zvolit variantu, ve které se jednotlivá Apčka
> navzájem ruší co nejméně (bylo by naivní si myslet, že se navzájem neslyší
vůbec). Čili je zvolena varianta, kdy se do vysílání mezi
> klientem a APčkem A nemíchá datový provoz mezi klienatam a APčkem B (C, D,
E...). Opačná varianta, kdy by všichni slyšeli všechny,