ASUS WL-500 ZIJE

JaSt alias JaStik alias Strestik strestik na profinet.cz
Středa Září 15 12:29:44 CEST 2004

Vazeni pratele, s potesenim Vam mohu oznamit, ze Asus zije - at zije
Asus (a zejmena BlackSUN, ktery se mi v zapeti ozval a mel tu trpelivost
  krok za krokem me navadet ke kyzenemu cily, ani se nemohl poradne
soustredit na hokej, nedal jsem mu pokoj do 4 do rana - jeste jednou
dekuji).
Takze ve zkratce o co vlastne slo :
Hlavni problem byl (a do budoucna i je) ze je potreba zajistit routovani
mezi sitemi 192.168.177.x a 192.168.179.x
Muselo se vychazet ze stavajiciho vybaveni a take rozmisteni. Nakonec
nejschudnejsi varianta bylo pouzit Asus jako router, ackoliv je vlastne
jako klient u souseda. Vzhledem k tomu, ze je soused zatim jeden (i
kdyby dva tri) tak to resi problem s routovanim siti vcetne zachovani
stavajiciho rozmisteni. Takto to bude do doby, nez obe stavajici zelene
HW AP nahradi router s WiFi kartami a bude moct routovat tak jak se ma :-)
Jediny problem ktery mi tu zustava nevyresen je, ze si Asus zapamatuje
vsechno z nvram az na to, ze se ma pripojit na AP. Takze holt pri kazdem
vypadku proudu (respektive restartu Asuse) se musi ze strany souseda
nekdo lognout do Asuse a rucne jej joinnout na AP. Doufam ze to nebude
casto a nebo ze brzo prijdu, kde je zakopany pes. (Kdyby nahodou nekdo
vedel jak se da vypsat nvram, tak dejte vedet)
Abych predesel reakcim typu a davas tam prikaz takovy a makovy (ani
preklep neprichazi v uvahu, protoze to tam radek po radku pastnu a
odEntruju :-) ), tak tady jsou hodnoty co jsem dal do nvram.

nvram set bootCmd0="brctl delif br0 eth2"
nvram set bootCmd1="wl ap 0"
nvram set bootCmd2="wl join 'kLfREE_v_Mako'"
nvram set bootCmd3="ifconfig eth0 192.168.179.1 netmask 255.255.255.224"
nvram set bootCmd4="ifconfig eth2 192.168.177.8 netmask 255.255.255.0"
nvram set bootCmd5="route add default gw 192.168.177.1"
nvram commit

Rekl bych se vsechny prikazy provedou, protoze kdyz se telnetnu do Asuse
tak zjistim , ze je prepnuty v rezimu client, ze ma routy podle zadani a
staci jenom rucne znovu zadat join a jede to.

Dekuji vsem za dosavadni pomoc, rady a cas straveny bud u cteni, nebo
odpovedi na maily a v neposledni rade i komunikaci se mnou na ICQ.

JaSt

ICQ 125 121 63

p.s. jinak stanovisko prodejce k teto problematice je, ze toto neni
oficialni funkce daneho vyrobku a tudiz ji nijak nepodporuji.