Re: procviète si oèka

Kroko johnie.s na seznam.cz
Středa Listopad 10 21:50:06 CET 2004

me to taky zaujalo a dokonce jsem nad tim i premyslel :-)))

a myslim, ze jsem na to prisel...

nevim, jestli je to postaveno jen na optickem klamu sikmych car v mrizce
vodorovnych a svislych car, tluste cary nebo tam hrajou roli i barvy...
ale ciste matematicky to horni ani to dolni NENI TROJUHELNIK, PROTOZE
PREPONA NENI ROVNA CARA ! ! !

aby to totiz rovna cara byla, tak by cerveny trojuhelnik nesmel mit
vodorovnou stranu delky 8 dilku, ale 7,5 dilku !!!
Proc? Protoze pokud ma byt prepona rovna cara, tak uhel mezi preponou (to je
ta sikma cara :-D) a vodorovnou odvesnou (to je ta vodorovna cara :-D) musi
byt stejny pro červeny i tmave zeleny trojuhelnik.
To znamena, ze tangens tohoto uhlu (nebo cotangens) cerveneho trojuhelniku
se musi rovnat tangens (nebo cotangens) tmave zeleneho trojuhelniku.
tg(cerveny) = 3 / 8 = 0,375
tg(tmave zeleny) = 2 / 5 = 0,4

to znamena, ze na hornim "trojuhelniku" je na care "jamka" a na dolnim
"trojuhelniku" je na prepone "hrb"
zkuste si to nakreslit na ctvereckovany papir po jednotlivych dilcich a bude
to jasne videt...

tady diky klamu mrizky, tluste cary a prepony to videt neni...

kroko

P.S. taky nekladu plovouci podlahy :-)))
P.P.S. Ono je skoro 22:00 a ja jsem schopen myslet, toho bych mel nejak
vyuzit :-D

"JaSt alias JaStik alias Strestik" <strestik na profinet.cz> píše v diskusním
příspěvku news:cmtu96$cmb$1 na lit.fsid.cvut.cz...
> sice to taky nechapu, ale jedno vim ... jeste ze nepodnikam jako kladec
> podlahovych krytin, asi bych prodelal majlant :-)
>
> -JaSt-

ody&part=1.2&filename=trojuhelnik.jpg>