WiFi to small Ethe

Darth Moula darth_moula na atlas.cz
Neděle Červen 13 18:57:35 CEST 2004

1000
rnet
Date: Mon, 06 Nov 2000 11:59:38 -0000

> NAT (preklad adres) je zakazan, pokud stim nesouhlasis nepripojuj se
> Routuj a nasad si na branu/router firewall a nech prochazet jenom porty
> ICMP[8] tim splnis dalsi z provoznich pravidel
> nikdo se ti tam nedostane
> dostanes novy rozssah adres
dobrá, pochopil jsem, že všechny počítače musí mít vámi přidělenou
IP adresu a musí odpovídat na PING.

> dej si na pudu pocitac.
tolik jich zase nemám

> clovece, pokud mas takove obavy tak se nepripojuj, do teto diskuze si
> vstoupil jako cestinar a taky jako srab :)
a co bys chtěl po Moulovi? Nemám důvod mít sám před sebou v mé dvou
až tří počítačové domácí síti nějak extra zabezpečené disky, takže je mám
celé nasdílené bez hesla, protože mi to tak vyhovuje, ale po připojení
na klfree by mě tenhle stav asi brzy zabil.

> pokud budes prekladat tak asi ne
> pokud routovat tak ano
> ale jak vyplyva z radu, neni mozne abys natoval
>
> rekl bych to takhle, protirecis si, nejdriv rikas chci se tam skovat, ale
> pak chces dostat verejnou ip na konkretni stroj za tou tvoji krabickou ?
pak
> rikas mam strach, skovam se, ale verejnou ip bys rad dal na stroj.
>
> routuju, otevru se pouze cca 500pc
> mam verejnou ip , potencialnich utocniku : 4mliardy
> tal neblbni, a premyslej :)
vycházím z toho co znám: počítačová síť připojená k internetu,
některé počítače router na internet pustí, jiné ne a jeden počítač
má veřejnou IP, aby byl vidět z venku, zatím co ostatní vidět nejsou.
Nevidím v tom protimluv. Ale to už neřešme.

> řády:
> nat zakazan, povolenou routovani a pruchodnost ICMP8 ping musi byt splnena
> (je to na webu)
> zabezpeceni tvoji site: umistnit firewall na routr pred domaci siti , ci
> nejakou tu krabici, ale abych se priznal neznam zatim zadnou krabici co
umi
> routovat s firewallem, tedy vsechny umy uplne pitomej NAT a nat neni zase
az
> tak bezpecna vec jak sy myslis :))
vždy a všude mě ubezpečovali, že NAT je naprosto jednoduchý a účinný
způsob jak oddělit LAN od WAN, a ve spojení s firewallem i bezpečný.
Jestli to tak není, tak holt není., ale nevěřím, že je bezbečnější, aby byl
každý
můj počítač v rámci sítě klfree viditelný. Počítač s XPčkama si umím
zabezpečit
firewallem (ač známe bezpečnostní díry ála Microsoft), počítač
s W98 už ale ne, a do firemního notebooku bych "vrtat" neměl.
A taky si nemyslím, že jsem jediný, kdo si nosí práci domů a tudíž mu
není jedno, jestli se mu ve firemních datech nevrtá někco cizí.

> si to klidne kup, ale na 802.11g (tvych 54Mb) to stejne nepojede, AP jedou
> rezimech 802.11b (tedy 11Mb)
> g ma maly dosah a veme hodne kanalu nez 11b
já na 802.11g nijak nelpím, ale problém je, že jinou "krabičku" než s 54Mb
už asi neseženu. Stačila by mi pochopitelně s jedním ethernet portem, ale
když k nebude sehnání, tak nebude a budu se muset spokojit s tím co je.

s pozdravem DM