NAT

Jenik mracek na stromc.cz
Středa Leden 21 12:39:35 CET 2004

1000
rsk.klfree.net/mailman/listinfo/kladno>,
	<mailto:kladno-request na klfree.net?subject=subscribe>

ahoj, nebudu odpovidat na technickou polemiku, ale spise reknu strucne proc.

No na tom ze nebudeme akceptovat NAT jsme se dohodly kdyz se vytvarel
provozni rad.

Asi nejvetsi duvod byl ten aby nedoslo k sireni sitoveho pripojeni
nacerno dale za jednoho registrovaneho uzivatele.

Nat neni potreba , mame dost ipadres. A treba casem prejdeme na IPV6.

Proc delat nat ? Ja nevidim duvod proc. Klfree dela nat, protoze neni
dostatek verejnych IPV4 adres pro cely rozzsah site. Kdyby bylo dost
IPV4 adres tak myslim ze zmizi NAT a ipadresy na cele siti v rozsahu
neverejnych IP , pr: 192.168.0.0/16 atd..

Mozna by bylo dobre vase reakce prehodnotit , treba na valne hromade s
pripravou vteto diskuzi.

Ja bych chtel vedet, proc treba ty tu techniku chces vyuzivat :).

Ktomu ICMP, na nekterych zarizenich to opravdu nejde, tam se neda nic
delat. Avsak tento bod take splnujes, protoze ti odpovida alespon na
jedne strane :).

myslim ze milanK mozna napise, pokud najde nejaky cas, a vysvetli jeste
nejak technicky, ci zareaguje na tve otazky.

jenik

Svatopluk Dedic napsal(a):
> [...]
>
> Zminil bych jeste jeden problem:
> - nespravna identifikace klientske stanice na strane serveru mimo NAT
> domenu. Ten totiz vidi stroj, ktery provozuje NAT.

> [poznamka: termin "klFree NAT" se vztahuje k dnat.klfree.net, pres ktery
> je (vnitrni) sit klFree pripojena k Internetu a ktery provozuje NAT
> "klasicke forme" - skryvani adresoveho prostoru vnitrni site klFree]
>
> Kolik lidi nyni pouziva internetovou telefonii - a jak se tento problem
> resi vyhozenim NATu uvnitr klFree, kdyz je NAT na vstupu do klFree ?

> N/A - skutecne se to deje ? V pripade transparentni proxy klient ani
1000
 nejaky NAT je (a tudiz nema potrebu pakety