Funguje komunita klfree? Nefunguje!

Jeňýček rambousek na gmx.li
Sobota Únor 14 00:35:25 CET 2004

 <http://www.wi-fi.com/>

tak to vidím já - obyčejný člen - člen, který se s nikým z komunity nezná
osobně (vyjma K8 a K10), člen, který ví o dvou zdrojích informací (
<http://www.klfree.net> http://www.klfree.net a této konferenci) a co se v
nich nedočte, to se nedozví, protože neví jak.

Jakožto řádný člen kLfREE.net nečteč oficiální stránku pořádně, protože
existují ještě další dva kanály na komunikaci unvitř této komunity a těmi
jsou IRC <http://www.klfree.net/view.php?cisloclanku=2003062801> a Jabber
<http://www.klfree.net/view.php?cisloclanku=2003091801> a vetšina uživatelů
ještě uvádí i ICQ <www.icq.com>,  takže pláč nad tím, že není jak
komunikovat s lidmi v kLfREE.net je jaksi lehce mimo.

Zatím jsem se nedozvěděl o žádné akci s takovým předstihem, abych se jí mohl
zúčasnit. Když akci ohlašujete pár hodin předem (v lepším případě pár dní
předem), není se čemu divit. A to že se ani
1000
 z oznámení ani na dotaz člověk
nedozví, co konkrétního se bude dělat, k zvýšení účasti také nepřispěje.
Takže prosím, pokud vy kdož akce pořádáte, máte alespoň mlhavou představu o
tom, co je potřeba udělat, najděte si pět minut času a napište o tom nám
ostatním. CO, KDE a KDY ASI to jsou tři údaje. Přidáte-li PROČ, pak za sebe
mohu říct, že budu jedině rád.

Akce se vetšinou ohlašují pár hodin předtím, než se jedou dělat, protože se
ve většině případů jedná o opravy právě vzniknuvšího problému. A je-li to
dlouhodobě plánovaná akce, jako například byla rekonstrukce AP Billa, tak o
ní se jak zde na news tak na IRC <viz výše> mluvilo a psalo s dostatečným
předstihem. Dále také existuje kalendář akcí na webu
<http://www.klfree.net/kalendar.php>,  kde se také zveřejňují informace o
plánovaných akcích. Takže doporučuji lépe sledovat web a snažit se
komunikovat také jinak než jen přes news, ale i přes IRC.

ale s průběhem řešení nejsme seznamováni a protože jsme zvědaví, pořád se
dokola blbě ptáme. "statistiky" je takový nic neříkající termín, "zveřejnění
statistik" už je konkrétnější, ale pořád mi hlava nějak nebere, jak by to
mělo fungovat jako řešení

Nějak mi lehce uniká co je konkrétnějšího na termínu "zveřejnění statistik"
oproti "statistiky". Problém je v tom, že všichni jen kecají, kdy už budou
statistiky a předhánějí se nápady, ale veškerý skutek utek.

a proč o tom nic nevím? Co dělám špatně? Mám každý den telefonovat některému
z "radních" a ptát se ho co je nového a jak to jde? Budou radní rádi? Spíš
mě ale brzy pošlou do však vy víte kam, ne? To je opravdu tak těžké pustit
nějaké informace na  <http://www.klfree.net> www.klfree.net nebo sem do
konference?

Odpověď je jednoduchá. Opět sleduješ jen jeden kanál informací a ne více.
Kdyby se mělo všechno psát na web nebo do konference, tak to tu naroste do
mamutích rozměrů a už by se v tom nikdo nevyznal. Takže opakuji sledovat
IRC, kde se dá získat více informací.

před tím jste nevěděli kdo všechno to byl a teď víte, že jich bylo tak málo?
Má smysl hledat složité řešení kvůli 10ti lidem? Nestačilo by nám jen
domluvit? Nám píšu záměrně, protože já se mezi postižené sosaly počítám
také. Stanovte přesná pravidla a postihy za jejich nedodržení. Nehledal bych
v tom žádnou vědu:
10 sosalů krát 64kbit/s = 640 kbit/s
4096 kbit/s - 640 kbit/s = 3456 kbit/s pro všechny ostatní, kteří vystačí s
přenosy malých objemů dat

64kbit/s je reálně asi 7 kilobajtů za sekundu, číslo, ze kterého nikdo
radost mít nebude (a pokušení nedodržovat nařízení bude veliké), ale pokud
se bude omezení týkat výhradně stahování nebo odesílání většího objemu dat
(jedno jakým způsobem) a pokud bude po půlnoci limit třeba 5x vyšší, myslím,
že se to mohlo ukázat jako přijatelné řešení.

Budu oponovat otázkou, může 10lidí, je jedno jestli jich je 10 nebo 15, v
množství členů je to malá část, zabrat pro své potřeby 90% linky, a potřeby
jsou to dle litery zákona 121/2000 Sb. o právu autorském, nezákonné, protože
to co si stáhnete z internetu, či jiného člena poskytujete dále, čímž se
dopouštíte šíření a již vaše kopie není pro osobní potřebu. Takže je reálně
možné, že se tu také může objevit OSA či Dilla a to by tu začalo být opravdu
veselo.

výzvu přijímám.

Jsem zvědavý jak dopadneš oproti současnému vedení
1000
. Se současným vedením je
spokojena většina členů, samozřejmě až na ty co nemoho sosat xGB dat z
internetu denně. Myslím, že by jsi prchnul ještě dříve, než by jsi se někam
dostal, protože v tom všichni vidí jen to že předseda a celá rada nic
nedělá. Což je omyl, protože nebýt rady a předsedy, tak tu ty a všichni
členové tahají data po dial-upu. Nebýt jich, tak tato síť nikdy nevznikla.

proč by mělo? Pokud se toto pojme jako MINIMUM a né MAXIMUM, bude mít každý
jistotu, že na něj i ve špičce něco zbyde. Jestli tomu správně rozumím, teď
se pakety zahazují, takže na někoho nezbyde NIC a z toho by nám mělo být
špatně ;-)

Proč stanovovat MAXIMUM a MINIMUM, když každý normální uživatel používá síť
s rozumem a nestahuje kvanta dat, jen kvůli tomu aby stahoval a omezoval
bezohledně okolí. A má-li potřebu stahovat hodně dat, tak použije takový
program, který se jmenuje NetLimiter
<http://www.klfree.net/view.php?cisloclanku=2003070702>  a má ho nastavený
tak aby neomezoval okolí, nevidím jediný důvod proč stahovat rychle data,
když je jedno jestli se mi soubor bude stahovat hodinu nebo dve, ne? Pakety
ze zahazovaly kvůli sosalům, kteří obsadili 90% konektivity. Pak samozřejmě
nezbývalo místo na klasický web a pakety se zahazovaly.

taky řešení a alespoň pro mě přijatelné, i když DC nevyužívám a využívat
nehodlám. Kdo chce síť využívat více než ostatní, nechť si to něčím
zaslouží.

Zde si lehce protiřečíš protože o pár řádků výše jsi psal, že "Nám píšu
záměrně, protože já se mezi postižené sosaly počítám také" takže nevím čím
jsi stahoval, ale toto ne netýká pouze DC ale i Kazaa a spol p2p.

PS: Nebylo by od věci, kdyby pro členy existovala povinnost používat
jednoduchý, snadno dostupný komunikační prostředek právě pro to, aby se
důležité informace zaručeně dostaly ke každému členovi komunity.

V současné době není povinný komunikační prostředek, jako v jiných sítích,
ale stačí se trošku snažit a informace se dají velice snadno a lehce získat
na kanálech výše uvedených.

S pozdravem

Jeňýček
ICQ: 296917876