Statistiky, omezeni p2p

Milan Krčmář milan.krcmar na seznam.cz
Pátek Únor 13 14:21:15 CET 2004

> Ale existujou implementace
> ne typu vymezime tolik a tolik procent pro p2p, tolik a tolik pro inet
> radio, tolik a tolik pro web a irc a email a tak dal...
>
> ale dynamicky rozdelit ... napr.: nekdo bude stahovat 2mbit/s nejakou hru
> z ftp a ja tam prilezu a chci se podivat co novyho
> na root.cz...tak se pasmo rozdeli na 1 mbit/s pro nej a 1mbit/s pro me.....

Zopakuju, co jsem tu uz kdysi psal, vyprovokovali jste me.... :-)

Rizeni trafficu lze bez problemu udelat na ODCHOZIM smeru tak, jak
pises. Na PRICHOZIM, ktery nam dela bohuzel vetsi starosti, to tak
jednoduche neni. Kdyz ten nekdo bude stahovat hru 2mbity z ftp, tak to
znamena, ze vzdaleny ftp server k nam bude tlacit 2mbity. V okamziku,
kdy jenik klikne na root.cz, tak se pakety z root.cz i pres jejich
vysokou prioritu k nemu nedostanou, nebot linku ucpava stale ftp server
posilajici hru. V praxi to zafunguje tak, ze nejake pakety se z roo
1000
t.cz
protlaci, my je pustime dovnitr diky vysoke priorite a na jejich ukor
zahodime pakety z ftp. Prenos ftp hry casem pozna, ze mu nekdo zahazuje
pakety, detekuje to jako snizeni kvality linky a zpomali posilani. To
ale trva dlouho. Proto v prichozim smeru automaticke rizeni trafficu
neni spolehlive. Neco udelame, je jeste nekolik detailu, jak si aspon
trochu v teto nouzi vypomoci a pakety z root.cz dorucit relativne vcas,
ale rozhodne od toho necekejte divy. Ja divy naopak cekam od statistik,
vetsinou takove zverejneni skutecnych sosacu pomuze mnohem vice nez
jakekoliv sofistikovane technicke reseni...

Milan