Statistiky, omezeni p2p

Beny kostecka.tomas na seznam.cz
Pátek Únor 6 11:24:50 CET 2004

Jen na okraj k omezeni traficu p2p.

Kolem 8.00 hodiny jsem volal  nasemu novemu uzivateli na Stepanku, jak je
spokojeny s nasim pripojenim a on me rekl doslova: Vubec se me stranky
neukazuji nebo az za desne dlouho. Hledali jsme spolu pricinu kde by to
mohlo byt, ale nic kloudneho jsme nenasli. Az za mnou prisle muj syn a
povida:"Tato me nejde vubec Alik na netu. Neco me to tam pise" A skutecne
Stranku nelze zobrazit. Proveroval jsem tedy jaka je propustnost site az na
nasi gateway. Na Doora je to dobre, ale mezi Doorem a rotrem Inway ztraty.
Tak za pomoci Jenika jsme to zkouseli i ze strany internetu a uplne stejny
vysledek.

Proto jsem pozadal Milana, at se na to podiva. On zjistil, ze ty nase 4
Mbity jsou jiz plne a proto dochazelo k takove ztratovosti, protoze ten
router je nastaveny tak, aby ostatni pakety zahodil, kdyz je to nad 4 Mb.
(Milane nenadavej, snad to vysvetluju dobre). Tedy doslo k razantnimu
rozhodnut
1000
i a to omezeni p2p traficu do doby nez budou statistiky vytizeni
jednotlivych uzivatelu hotove. Nenamitejte tedka, proc tedy neobjedname
vyssi konektivitu. I kdybychom meli 10 MBi tak si stejne nedaji lidi za
tohoto stavu rici a vsechno vysosaji. (Behem meho rozhovoru s Milanem bylo
pri prvnich 15 vterin 6000 zadosti o pripojeni na nejaky DC hub!!!). Tedy
ti, kterych se to tykalo v tyto predesle dny. Dokud nebudou statistiky a
nebude verejna kontrola nad tim co a kdo v siti dela, tak proste p2p trafic
bude stale zakazany.

Vysledek dnesniho zakazu muzete videt na http://rajcut/genstats.php kde po
10 hodine doslo k snizeni prenosu ze smeru Billa Rozdelov z 1,5 Mbitu na
sotva 200 KB. Ostatni routry nesjou videt,a le myslim, ze bude obdobna
situace.

Pokud nekdo bude nadavat, tak si musi pockat az bude vsechno mereni funkcni.
Lidi si tu udelali sami. Jsou samozrejme mezi nami taci, kteri Net limiter
pouzivaji dobre (doufam, ze nas je vestina), ale jsou i taci, kterym je to
bud jedno nebo vubec nevedi, ze by meli neco omezit.

Pokud vemu na paskal Billu a Vezak, tak se situace zmenila od doby, kdy
doslo k vystavbe P2P spoje mezi Billou a Vezakem. Lide pripojeni na Vezak ci
Billu si do te doby nemuseli trafic moc hlidat, protoze jim to moc nejelo,
ale tedka je videt, jak jim ten spoj pomohl a oni toho radne vyuzivali. Bud
vedome ci nevedome, ale o tom to neni.

Ted nam nezbyva nic jineho nez drzet palce Milanovi v jeho mravenci praci a
a doufat, ze nalezne tu spravnou cestu ke statistikam.

Za Klfree.net
predseda
Beny

"Milan Krčmář" <milan.krcmar na seznam.cz> píse v diskusním príspevku
news:mailman.8.1076059566.1876.kladno na klfree.net...