Sosani

Jenik mracek na stromc.cz
Sobota Září 6 16:22:08 CEST 2003

4,5GB mesicne je dost malo
to si se zblaznil
640 GB mesicne je celkem dovnitr
a link je schopen prenasel 250/250 in/out
takze je to celkem full duplex :)

gigo denne pro nase zavyslaky

jenik

"Vanek Frantisek" <wifi-kk1 na seznam.cz> píse v diskusním príspevku
news:mailman.25.1062857343.1461.kladno na klfree.net...
> Tak si dovolim opet jeden delsi mail...
>
>    Predem uvadim, ze jsem psal mail v okamziku, kdy to teklo dovnitr
1.7Mb, ven skoro 0.4Mb a peering cca 0.5Mb. A to vsechno pres spoj
vodojem-vodarenska. Kdyz se tohle poscita, tak z tohoto dalkoveho spoje o
moc vic vytahnout nejde. Bez ohledu, jestli mame 2Mb nebo ne - wifi bohuzel
FullDuplex nejede...

>    Co se tyka sosani, i "u nas" je mnoho uzivatelu, kteri by by byli
schopni nasosat mnoho GB za mesic. Ale chapou, ze tahle linka proste pro
sosani neni. Staci si vzpomenout na drivejsi obcasne sosnuti Waskka,
Jana-ona, Soucka a kdysi na pocatku Marfyho (a nevedomky i p.Juraka). Proc
bych se napr. ja mel obtezovat s vypalovanim dat na CD-cko v praci, kdyz to
muzu sosnout tady po siti... U nas primo pri "nabidce pripojky" rikame, ze
tohle je non-stop linka, ale neni na sosani. Kdyz samozrejme nekdo neco
potrebuje, tak si to stahne a je to. A beznym provozem se vetsina lidi vejde
do "moralniho limitu" (celkove realne protlacitelne mnozstvi dat podelene
poctem uzivatelu), ktery ted vychazi na cca 4.5GB mesicne. Ale kdyz z 213GB
pripada skoro 24GB na Kaila, tak tady asi neco neni v poradku.

>    Kdysi na pocatku platila celkem rozumna pravidla. Kdyz nekdo chtel vic
sosnou, tak se nejdriv podival na statistiky a pustil to jen v pripad
1000
e volne
linky. Ted si klidne lidi pusti sosani na par hodin a jedou na 500-600kb. A
kdyz je nekdo slusny a ceka na volnejsi linku, tak se v posledni dobe ani
nahodou nedocka...

>    Co se tyka "topologie", vubec nejde o to, jestli ten clovek jede z
"jihu" nebo z Rozdelova. Je fakt, ze Fachnam&Kail maji lepsi pozici nez
ostatni, protoze ted jedou asi na nejlepsi antenu na Vodarenske ... a tak
svuj traffic vzdycky nejak do site protlaci (hned po mistni LANce). Tim spis
by se meli krotit...

>   Jde o prostou lidskou slusnost a ohleduplnost. Pokud potrebuju neco
delat a potrebuju k tomu nejake vetsi PDF-ko (za vetsi povazuji do
10MB:o)))), fakt me - a bohuzel i cim dal vetsi mnozstvi lidi z IK -
prestava bavit cekat, az si nekdo dososa svuj film. Nase lidi si "sprdnu"
sam a cekal bych neco podobneho i od ostatnich.