Sattistiky Tulip

Jan Mracek mracek na stromc.cz
Sobota Březen 22 22:05:50 CET 2003

milane neboj
tohle sem planoval na leve meny na webu tulipa
kdyz se lognes na stranky jako user tak ti to ukaze jenom dva grafy
user a total
pak dalsim tlacitkem ti to ukaze dalsi usery :)) i se seznamem

dokonce mne napadlo to kontrolovat podle ip :-)

	-----Původní zpráva-----
	Od: MilanK [mailto:milan.krcmar na seznam.cz]
	Odesláno: so 22.3.2003 18:51
	Komu: Jan Mracek
	Kopie: kladno na klfree.net
	Předmět: Re: Sattistiky Tulip

	Je to pekny, je to fajn.

	Jen bych tam navrhnul jedno doplneni: udelal bych na zacatku stranky
	male menu, ktere by to zprehlednilo a umoznilo kliknutim prejit
	na adresu.

	---

	Jinak vlastni generator SASACCT ma jeste nejake nevyhody:

	- nepodporuje soucet pres vice ipadres, jen pokud jsou v nejakem rozsahu,
	  prikladem, kdy to vadi, jsou lide, kteri maji doma vlastni router, jehoz
	  traffic se take pocita, za routerem maji dve PC a ty jsou z jineho adresniho
	  rozsahu, takze treba ZdenekM je ve statistikach jako "ZdenekM-router"
	  a "ZdenekM"

	- divne se zobrazuji statistiky za delsi casova obdobi, vysvetlim:
	  mereni trafficu funguje tak, ze na Tulipovi ma kazdy pocitadlo prenesenych
	  bajtu, kazdych pet minut se precte stav pocitadla a pocitadlo se vynuluje,
	  v dennich statistikach odpovida temto peti minutam jeden pixel a protoze
	  pocitadlo je v bajtech a graf v bitech za sekundu, prepoctou se bajty
	  (vlastne bajty za 5 minut) na bity za sekundu, tj. udela se jakysi prumer,
	  kdyby clovek touto prumernou rychlosti stahoval celych pet minut, stahnul
	  by stejny objem dat, jinak: stahujes 2 minuty 400 kbit a pak nic, na grafu
	  uvidis 160 kbit (400/5*2), to je v poradku
	  ALE na tydennim grafu uz vidis nejakou mensi hodnotu, zase se prepocitava
	  PRUMER, ale lepsi by podle mne bylo udelat MAXIMUM z petiminutovych
	  intervalu, takze pokud stahujes ty uvedeny 2 minuty a 400 kbit a cely den
	  nic, hodis si graf, kde kazdy pizel bude odpovidat 1 hodine, tak se Ti
	  v te hodine, kdy jsi 2 minuty stahoval, objevi opet 160 kbit a ne
	  pouze 13,3 kbit (400/60*2)...