komentáø ke èlánku: Sbírka na ROUTER

Frantik wifi-kk1 na seznam.cz
Neděle Červen 29 12:28:07 CEST 2003

Protoze se tady zatim neobjevil uceleny navrh na "obeh financi", tak
tedy posilam svuj nazor:

Obecne se musi financovat:

A) vznik site a jeji expanze do okoli

B) konektivita

C) provozni rezie (elektrika + elektromery, mozna mozne najmy, provoz
bank.uctu, ...), tj. v podstate stale a skoro stejne velke platby

D) opravy a udrzba stavajicich zarizeni (obcas vymena ant. kabelu a
konektoru, ...)

E) rozvojove projekty na stavajici siti (cache, webserver, rychle opt.
spoje, ...)

"A"-cko je "u me" pocatecni vklad, ktery zajisti, ze zakladni zarizeni
jsou v majetku sdruzeni a je u nich jasny majetkovy vztah. Pripadna
expanze se hradi ze vkladu novych lidi.

Z mesicniho pausalu se musi hradit "B" a "C". Z prebytku mesicniho
vyberu se vytvari "fond na opravy" a financuje se "D".

Pokud se pripojuji novi lide na jiz existujici sit, tak by meli svym
vkladem financovat "E" (jakysi "rozvojovy fond")... tj. zlepseni kvality
site. Do E-cka spada napr. i posileni hlavnich spoju apod.

Je to muj nahled ... a doufam, ze tuto koncepci budu provozovat "u nas"
i dal. Jak si to predstavujete vy ? ? ? ?

Frantik