Testy s Milanem

Beny kostecka.tomas na seznam.cz
Neděle Červen 1 23:39:55 CEST 2003

1000
ee.net/mailman/listinfo/kladno>,
	<mailto:kladno-request na klfree.net?subject=subscribe>

No ja tu take neco k tomu napisu.

Samozrejme je Vodarenska dost dulezity bod. Pokud to tam ma vsechno hodit
dobre, tak vice jak 4-5 anten tam nerozjedeme.

Co potrebujeme:

1. Primy spoj mezi Vodaresnkou a Milanem
2. Primy spoj mezi Vodarenskou a Pavlim
3. Dva sektory - jeden smerem na mne a jeden smerem na jihovychod

To jsou nutnosti.

Dale pokud Jenik rozjede u sebe vykryti dalsich useru, ktere nevykryje AP z
Vodarenske bude potreba dalsi primy spoj na Jenika.

Ja u sebe zrusim vsesmerovku, budu jen klientem. Az prejdeme na GTS zrusim i
spoj co je tedka na Milana a pichnu se jako klient na Vodarenskou.

Pokud se chceme bavit o spoji na Bustehrad a ja jsem toho nazoru, ze je
treba mit prime spoje mezi APcky. A ted je otazka odkud to tahat.

Aby to poustel Wasko dal na Bustik asi nejde, protoze Milan k sousedovi uz
dalsi antenu a HW neprida a Waskko to nemuze dal davat pokud by byl jenom
klient AP Milana.
Z Vodarensky bychom to primo mohli zkusit, ale neni to az tak dobre.

Ja bych to videl takto.
Vystrelit signal od Milana z jeho okna nekam smerem na jihovychod. Pustit AP
na nekterem z vysokych panelaku, ktere jsou nekde u lesa. Tam dat smer na
Milana, smer do Bustehradu. Mozna by slo odsud i do Hostoune ci Hrebce. A
mozna i jinam.

Budem si muset sednout nad mapou a domluvit topologii. Frantik ma za ukol
domluvit AP stejne, jako na Vodarensky,  nekde ve vysokem panelaku u lesa.
Domlivim si s Frantikem schuzku na pristy tyden. Uz jsme se spolu na toto
tema dneska bavili. Musime to nejak dohodnout, tak aby nam to dobre chodilo.

Tak to asi tak vse, co jsem chtel k tomu napsat.

Beny

"Vanek Frantisek" <wifi-kk1 na seznam.cz> píąe v diskusním příspěvku
news:mailman.17.1054477256.891.kladno na klfree.net...
   Tak tedy trosku podrobneji. Pokud vyjde Vodarenska, mela by podle
me byt centrem site. Ma-li byt tenhle bod slusne propustny, je nutne,
aby do nej sli ciste smerove "p2p" spoje, ktere "posbiraji" provoz z
Kladna a okoli. Tim se zajisti slusna pruchodnost a relativne
bezpecny provoz z hlediska stability hlavnich spoju (neco jako
paterni sit). Kdyz dame na Vodarenskou multipoint-bridge, tak vsechny
pripojene bridge pojedou proti jedne antene (v lepsim pripade na ni
bude neco na 22Mb). MultipointBrigde by meli podle me byt prave az
jako sekundarni distribucni prostredek. Tj. pokud by napr. byl
smerovy spoj Vodarenska-Milan, tak (pokud by to melo smysl) by
multipoint-bridge byl nejdriv u Milana. Obdobne by mohl byt u Benyho,
Pavliiho apod. Kdyby se napr. dohodnulo, ze by u Waskka byl casem
distubucni bod do "okoli", povazuji za mnohem lepsi reseni jeste
dodelat primy spoj Milan-Waskko a multipoint-bridge dat az k nemu
(pokud zbyde volny kanal). To, ze ted jedes proti Milanovi jako jeden
z klientu je sice neprijemne ... ale na vic ted nemame.

   A pripadny napad, aby se pripojil Milan, Waskko, ja apod. primo na
multipoint-bridge povazuji za ciste akademickou myslenku ... ono
totiz mezi vyse zminenymi body neni prima viditelnost (Milan vidi, ja
spatne, Waskko, Havanska-II a Litevska vubec).

Frantik

Dne 1. červen 2003, Jetson, <jetson na iol.cz> napsal:

> Jenomže Františku, nelze do budoucna stavět tak, že všechna další AP jedou
> na předchozí AP společně s klientama. Takovou topologii neuznávám a nevím,
> proč by měli uživatelé kteří se mi v momentě kdy to tady spustím (zdržuji
> právě proto, že nemám vyřešený uplink) napojí, měli být omezeni tím, že
> někde někdo použije nějakou plechovku 140° na maximální výkon proti AP
100m
> vzdáleném a já si už ani neškrtnu (to se může stát i v momentě kdy se
objeví
> další uživatel co to bude odrážet přes čtyři zdi). Já bych rozhodně viděl
> [...]
1000
mným sektorem na vodárenské, zrychlí to síť všem.

Reklama:
http://www.MOBILKA.cz Zaváděcí ceny na mobily!

Daląí informace o konferenci Kladno