Jak vylepšíme páteř?

Pluto j.plutnar na volny.cz
Čtvrtek Leden 12 15:25:37 CET 2006

Zdravim,
neco lehce k tematu (predesilam, ze elektro- ani radiotechnika nejsou
tak uplne muj salek caje...):
z toho mala co vim o prenosu dat s vyuzitim mikrovlnneho zarenito mi tak
nejak plyne, ze pouziti wi-fi technologii pro zajisteni patere s vysokou
propustnosti dat (kolem 100Mb/s) je v realu nemozne (snad se tomu blizi
WiMAX - teor. 75Mb/s). Pokud jsem pochopil spravne
http://www.ctu.cz/1/download/plan-prideleni-kmitoctovych-pasem_1114099610.pdf,
tak pasma kolem 56GHz u nas nejsou volna (a navic nemam tuseni, jak cela
sranda kolem Gi-fi dopadla...). Jaka je situace v placenych pasmech
naprosto netusim (a mam pocit, ze tudy cesta asi nevede...). Cili mi z
toho vychazi jasne optika (kabel/vzduch). Polozeni kabelu asi
nezaplatime (at uz prekopani Kladna nebo presvedceni napr. Telefonicy,
aby nam laskave dovolila sdilet jejich "trubky na kabely"...). Na FSO me
napadlo komercni www.laserbit.net, v Cesku napr. http://wifi.aspa.cz/
(dealer, pokud vim), naznak zkusenosti na
http://www.cesnet.cz/doc/2004/zprava/optnet.html, cena ovsem tragicka
(bratru 300kKc/par).
Jake parametry ma napr. Crusader (www.arachne.cz, pouzivaji je), nebo
DesSto http://penguin.cz/~hwsoft/dessto/
to nevim...
Toto vse nejspis vi i KI, ale co kdyby, ze ;-)...

Pluto