Arigato - zatezovy test

K5 darth.moula na seznam.cz
Čtvrtek Březen 17 19:00:18 CET 2005

Takže jsem provedl malý zátěžový test, abych zjistil, kdo škodí ;-)

Vypnul jsem na mém m0n0wallu traffic shaping a pustil stahování jednoho
souboru, co leží někde na páteři Internetu  (takže jde stahovat pekelnou rychlostí).
Vedle toho jsem nechal běžet DC++, které si stahuje "tak jak to zrovna jde".
Při downloadu z internetu se mi podařilo dosáhnout rychlosti až 4Mb/s,
víc to prostě nešlo. Tuhle rychlost plus mínus něco kolem ní jsem dokázal
udržet asi 10 minut, pak jsem zkusil co na to m0n0wall. Zkoušel jsem
nastavovat různé limity (1Mb/s, 2Mb/s, 3Mb/s) a rychlost stahování se
vždy změnila na to, co jsem nastavil. Potom jsem nastavení shapingu
vrátil na původní hodnotu (1,5Mb/s) a vypnul stahování. Rychlost klesla
na cca 0,5Mb/s (plácá se to od nuly k 1 MB/s, jako když pes chčije
do sněhu, ale průměr byl v té chvíli asi tak to půlmego). Rychlost
UPLOADU celou dobu nepřekročila 128 kb/s.

Pokud tedy všesměr na Arigatu propustí jen pár desítek kb/s, zatím co
na LAN se stahuje třetinovou rychlostí, než kolik je kapacita linky, pak
musí být chyba někde jinde. Na všesměru je víc lidí a já nevím o tom, že
by si kdokoli z nich stěžoval, takže bych vyloučil chybu (voda, rušení)
na straně všesměrové antény.

Ping na votavu je bez odezvy, takže to má asi vypnuté. Víc v tuto chvíli
nezjistím.

K5