Scanování portů

Skudlik skudlik na email.cz
Pondělí Červenec 18 12:45:18 CEST 2005

Nezbyva nez souhlasit. Pokud muzu doporucit, tak ja pouzivam Kerio -
verzi 2.1.4. (Testoval jsem jak ten Sygate tak Kerio 4.X.X - ta stara
2ka mi vysla jako jednoznacny vitez).

+ bezi podstatne rychlejc (na pomalejsim pocitaci je to hodne znat).
+ neobsahuje zadny "pseudo-inteligentni" filtry, ktery "automaticky"
blokujou vsecko mozny (vetsinou uplne chaoticky)
+ loguje to co nastavim (napr. konexe na neotevrene porty)
+ je to freeware
- je potreba trosku vic rozumet tomu jak to nastavit - coz je ale pro
poradne nastaveni firewallu tak jak tak nutne.

.. bohuzel Kerio je vyvijeno jako fura veci v XP stylu = nove verze
obsahuji furu sqelych(=cti zbytecnych) grafickych vymozenosti, vice
automatickych (=cti problematickych) moznosti ... ktere ve vysledku
program akorat zpomali, zhorsi jeho manualni nastaveni ... takze po
chvili pouzivani "novejsi/lepsi" verze Keria jsem downgradoval zpet na
starou a osvedcenou ..

Jinac pokud pouzivas XP, tak ty konexe na porty cos psal jsou celkem
normalni - 5190 je ICQ - napr. kdyz se snazi navazat P2P spojeni pokud
bezi ICQ na obou pocitacich.
80, 443 (http, https) - na tyhle porty se XP diva pri prohlizeni
okolnich pocitacu ("nekdy samo").
25 - to uz je trochu zarazejici - to je smtp protokol - tam by to nemelo
co hrabat - pokud zas neni nastavena nejaka servica v xp .. casteji byva
tohle zpusobene prave virem. (V keriu jsou pak krasne videt stovky
spojeni, co se pocitac pokousi navazovat ven do netu).

Skudlik.