SIP z "venku"

Nenik P.Nejedly na sh.cvut.cz
Úterý Prosinec 27 09:20:05 CET 2005

Michal Talman wrote:
> Ahoj,
>
> Neplánuje se zpřístupnění SIP proxy i z Internetu tj. aby se i
> neuživatel klfree mohl dovolat uživatelům klfree?

Nemohu odpovidat za vedeni, nicmene neni problem pouzivat externi SIP
proxy - zaregistrovat se u nejakeho VoIP operatora. Pausaly vetsinou
nemaji a budes mit i sirsi moznosti volani

> A druhá otázka: Volám si s rodičema přes Skype i VoIpBuster, oni mě
> slyší dobře, ale já je ne - seká se to a přerušuje se hovor. Naši jsou
> na AP Rebeca. Čím by to mohlo být způsobené? Voláte někdo jiný ven přes
> Skype či Voipbuster a v jaké kvalitě?

Sam jsem na rebeca.east (pres wifi, nejsou oni na LANce?) a pres VoIP
(s externi SIP) je kvalita hovoru vetsinou uspokojiva. Jen vyjimecne
je spatny uplink - druha strana zaznamenava vypadky meho hlasu.
To v pripade, ze AP je zrovna vice zatezovano. Na downlinku si AP
packety naplanuje dobre, ale klienti se o uplink poperou...

> P.S.: Jsem připravený třeba i na případné testování VoIP
Rozhodne doporucuji.

Nenik