Vytecnici :)

Svatopluk Dedic garat na volny.cz
Středa Duben 20 11:00:22 CEST 2005

Radek Babis wrote:
> Dobry den.
>
> Mrzi me, ze jsem se dostal do teto tabulky. To cislo znamena
> pocet   spojeni  do  internetu?  Na  p2p  pouzivam  klienta
> StrongDC++  a  v  tu  dobu jsem nic nestahoval. Mohla to byt
> spojeni  zvenku  ke mne? To cislo 1020 se mi zda dost velke.
> Nemuzou ta spojeni nekde zustavat viset?

Muzou. Spojeni se pocitaji jak od tebe, tak na tvuj pocitac. V tabulce
zustavaji, dokud routerem neprobehne TCP ukonceni spojeni (FIN, ACK) a
nebo nevyprsi timeout -- ten je ovsem u spojeni navazanych a
potrvrzenych 5 DNU.

Takze pokud se ztrati FIN, packet, se Skudlikem jsme dosli k "objevu",
ze FIN muze zahodit obcas shaper. Pri tom ale jake pocty packetu tim
prochazi a kolik jich zahodi (ne jen zpomali) neni pravdepodobnost
zahozeni prave tehle packetu prilis velika - ale to je jen odhad,
samozrejme.

Zkratka spojeni zustane formalne navazane jestlize jedna strana
"natvrdo" umre a nestihne ohlasit konec, a druha strana je stale nazivu
(a ceka a ceka, ....).

Timeouty se daji zkratit, ale za jistou cenu: spojeni po kterych X
sekund (treba 2-3 hodiny) neprotece ani packet proste sleti :(

-S.