rozsahy 10.102.X.X

Skudlik skudlik na centrum.cz
Pátek Říjen 15 23:44:08 CEST 2004

> Mel bych jen takovou malou poznamku. Pokus se nejak odlisovat odpovedi od textu na nejz odpovidas. Cele jsem to musel cist dvakrat abych poznal kde zacina odpoved:o)
>Ze by to byla priprava na "propojeni" s CzFree((.))net? Mozna by stalo za to se o tomto preIPovani nekde jen lehce zminit:o)

Momentalne jsou zavadeny paralelne se stavajicimi adresami nove - v rozsahu, ktery ma klfree prideleny v ramci czfree. Prechod na tento rozsah nebude okamzity, protoze to obnasi docela dost problemu (nejen technickych). Casem bude potreba, aby si vsichni clenove prenastavili sve IP adresy --- ale toto zatim neni aktualni - nez k necemu takovemu dojde, budeme o tom samozrejme dopredu informovat.

Na nove zavedenych adresach se testuje "dynamicke routovani".

Pro ty kterym tento pojem nic nerika - jedna se o system, ktery je sam schopen nalezt cestu pro pakety v siti. Takze napriklad pri vypadku urciteho spoje nebo AP, muzou data tect jinou cestou (kdyz existuje), aniz by tomu musel nejak pomoct lidsky faktor.

Jak si jiz nekteri meli moznost vsimnout, neni to zatim bezchybne a po prvnich nepriliz vydarenych pokusech jsme se rozhodli nase testy presunout prave na IP rozsahy 10.102.X.X, aby pripadne chyby nemely takove nasledky na sit. Za tyto problemy se jmenem "techniku" omlouvam. Pokud zaregistrujete problemy ve smerovani paketu (napr. pres prikaz traceroute - nevahejte a reportujte na technici na klfree.net .

Bohuzel v posledni dobe byla rada problemu, ktere bylo treba prvorade resit ( ... ruseni na Stockholmu, nekolik vypadku na Silveru, Stepce, Prazske), takze na testovani = rozvoj zbyvalo pomerne malo casu. Na nejeke sepisovani clanku a informovani o tom co se chystame zavest nezbyl proste uz zadny.

Takze doufam, ze jsem timhle strucnym claneckem uspokojil Jenyckovu zvedavost. Neco vetsiho urcite nekdo sesmoli az bude vse krasne fungovat a budem moct zapit desitky hodin, co na to padly.

Diky za pochopeni,

Skudlik.