Nebyl nalezen subjekt

Neděle Červen 13 18:57:35 CEST 2004

1000
 from greta.stromc.cz (gw.stromc.cz [193.85.231.42])
	by mrsk.klfree.net (Postfix) with SMTP id 8DA9F40043
	for <kladno na klfree.net>; Mon,  6 Nov 2000 13:37:50 +0100 (CET)
From: Jan Mracek <mracek na stromc.cz>
To: Darth Moula <darth_moula na atlas.cz>
Subject: Re: WiFi to small Ethernet
Date: Mon, 06 Nov 2000 12:37:51 -0000

Darth Moula wrote:

>dobrá, pochopil jsem, že všechny počítače musí mít vámi přidělenou
>IP adresu a musí odpovídat na PING.

ano

>tolik jich zase nemám

nejake plečky máme :)

>a co bys chtěl po Moulovi? Nemám důvod mít sám před sebou v mé dvou
>až tří počítačové domácí síti nějak extra zabezpečené disky, takže je mám
>celé nasdílené bez hesla, protože mi to tak vyhovuje, ale po připojení
>na klfree by mě tenhle stav asi brzy zabil.

mno to se řeší tím firewallem, protože 1) sdílení probíhá pře určité
port třeba 135 , no a ty zakážeš a nikdo se ti na ty disky nedostane

>aby

>pak

>vycházím z toho co znám: počítačová síť připojená k internetu,
>některé počítače router na internet pustí, jiné ne a jeden počítač
>má veřejnou IP, aby byl vidět z venku, zatím co ostatní vidět nejsou.
>Nevidím v tom protimluv. Ale to už neřešme.

ano , zde je ten zasadni problem, protoze ty se k internetu nepripojujes
ale pripojujes se do regionalni site pocitacu , ktere jsou pripojeny do
internetu vsechny spolecne

1000
ou krabici co

> [...]
>způsob jak oddělit LAN od WAN, a ve spojení s firewallem i bezpečný.
>Jestli to tak není, tak holt není., ale nevěřím, že je bezbečnější, aby byl
>každý
>můj počítač v rámci sítě klfree viditelný. Počítač s XPčkama si umím
>zabezpečit
>firewallem (ač známe bezpečnostní díry ála Microsoft), počítač
>s W98 už ale ne, a do firemního notebooku bych "vrtat" neměl.
>A taky si nemyslím, že jsem jediný, kdo si nosí práci domů a tudíž mu
>není jedno, jestli se mu ve firemních datech nevrtá někco cizí.

ten preklad je zakazan z technickych duvodu, ale neni problem routovat a
nechat projit pouze to ICMP.
tim sem vyresil i druhou cast tveho odstavce

>ne.

>já na 802.11g nijak nelpím, ale problém je, že jinou "krabičku" než s 54Mb
>už asi neseženu. Stačila by mi pochopitelně s jedním ethernet portem, ale
>když k nebude sehnání, tak nebude a budu se muset spokojit s tím co je.
>
>s pozdravem DM

jo mne je to jedno, ale neni to otestovano a nikdo ti nezaruci jestli to
funguje. mohl bys narazit , je to risk.
ty dva eth mne spise pripadaly jako zajimavost, nevim co tim autor toho
zarizeni myslel :)
nemnel sem jeste cas procist datasheet.

stim sdilenim to chapu, myslim to bez hesel. Doufam ze se nepripojujes k
internetu modemem !! :) aby te nekdo nevysal :)
jak odstranit port 135 v iptables na  tvym routeru

iptables -A FORWARD -p ICMP -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -p TCP --dport 135 -j REJECT reject-with
icmp-net-prohibited

je to jenom orientacne, ale defakto sem na prvni racce rekl ze icmp muzu
forwardit
a na druhy sem zakazal jakykoliv pokus pres port 135 do my site
mam to tak podobne osefovany.

ma to vyhodu, chci si zahrat counterstrike a nemusim resit to jak se
pripojim na server kdyz sem za prekladem
muzu vesele sipovat s klukama (windows messanger) a neresim nat
dostanu verenjnou ip v pohode
muzu si zavolat odkukoliv ze site i zvenku domu na pecko ci tel

jestli nejak trvas na tom natu, tak ja si tady o tom promluvim v rade, a
mohly by sme to projednat, treba ze by jsme za nejakych podminek udelaly
vyjimku. Ale znas to , vyjimka vytvari pravidlo.

Jenik