Nebyl nalezen subjekt

Neděle Červen 13 18:57:35 CEST 2004

1000
ree.net
To: kladno na klfree.net
From: =?iso-8859-2?Q?Vanek=20Frantisek?= <wifi-kk1 na seznam.cz>
Date: Fri, 09 May 2003 08:46:41 +0200 (CEST)
Subject: Re: Tarify nove generace :o)

Dovolim si trosku pocitani (stav v blizke budoucnosti, ne
soucasny!!!):

   Uvazuje se v blizke budoucnosti o lince 2Mb (4MB by se dopocitaly
obdobnym zpusobem), ktera by mohla vyjit nekde kolem 15000,-Kc. K
tomu je nutne pripocitat naklady na provoz (vedeni uctu, elektrika na
nekolika mistech) ... cca 3000,-Kc a nechat drobnou rezervu na
nahodne odpadle lidi ve vysi cca 10%. Kdyz to poscitame a
pronasobime, vyjde nam necelych 20 000,-Kc mesicne. Navic by se mela
davat "bokem" nejaka drobna cast na upgrade/opravy, protoze v
bodoucnu nebudeme mit prijem z "vkladu 2000,-Kc" - ale rekneme, ze to
pokryjeme temi 10% fluktuacni rezervy.

   Pri mesicnim poplatku 400,-Kc to tedy vychaci na cca 50 lidi, na
350,-Kc se dostaneme pri asi 58 lidech, hranice 300,-Kc mesicne je
dosazitelna pri cca 67 lidech. A to jsou vse minimalni pocty lidi -
je vzdy lepsi mit urcitou rezervu.

   Pokud by se nasadila varianta, ktera se zde pred casem probirala
(garantovane minimum + rozdeleny zbytek linky mezi zijici uzivatele),
tak by to vychazelo si nasledovne:
50 lidi / cca 40kb/s garance
58 lidi / cca 34kb/s garance
67 lidi / cca 30kb/s garance

   Pokud bude aktualne zit/sosat jen desetina lidi, mas v dosahu cca
desetinasobek garance apod.

   Myslim, ze i tech 400,-Kc mesicne neni zase tak moc (kdo zil
urcitou dobu na modemu, tak vi, kolik financi dokaze clovek protocit
mesicne). Pred casem jsem se na jedne schuzce nasich zajemcu ptal,
jestli je pro ne lepsi varianta "co nejlevneji, ale pomalu" nebo
"trosku draz, ale slusna linka" ... a celkem jednoznacne zvitezila
druha varianta. Tim "trosku draz" byla myslena prave castka kolem cca
400,-Kc.

   Ze by byla pripojka (i silne omezena) uplne zdarma je zcela
nerealne. Jestli bude casem nejaka levnejsi varianta ... to vyplyne z
provozu a pozadavku lidi. Jen pro informaci - od nekolika lidi jsem
naopak slysel pozadavek, ze by si klidne priplatili ... a meli vetsi
garanci minima.

   Snad je vyse uvedena stranka uvah dostatecnym dukazem, ze Milanovo
350,-Kc na nove lince je realny odhad.

Frantik

Dne 9.=A0kv=ECten=A02003, Milan Kr=E8m=E1=F8, <milan.krcmar na seznam.cz> =
napsal:

> Premyslelo se o tom. Problem je ten, ze vetsina lidi moc nesosa a tak=
 by bud
> hned nebo casem presla na ten levny tarif. Zbytek lidi by pak uz vube=
c nemel
> sanci novou linku uplatit. Podle meho odhadu ale budeme moci zustat n=
a tech
> 350 Kc/mesic i s novou linkou.
>
> Milan

1000
oho muze by=

Reklama:
Prague International Marathon: 22.3. Hervis - Maraton Praha, 18.5.
Maratonsk=FD v=EDkend, 21.9. Mattoni Grand Prix. http://www.pim.cz