Nebyl nalezen subjekt

Pátek Únor 13 18:35:13 CET 2004

1000
 Milan =?iso-8859-2?B?S3LobeH4?= <milan.krcmar na seznam.cz>
To: "QiQo (Qido Qorex)" <qiqo na sendmail.cz>
Subject: Re: Statistiky, omezeni p2p

> Uprimne chtel sem vyprovokovat hlavne tebe :o)
>
> Dobre, chapu tvoje argumenty.... ale docela by me zajimalo jaka muze bejt
> ta casova prodleva mezi
> kliknutim na root.cz a "protlacenim" paketu od nej a zaroven zahazovanim
> paketu co k nam bude tlacit
> ftp s hrou? Staci cca (3ms, 5minut, 2hodiny).
> Vim ze to funguje....zkouseli sme to na doksech.....kdyz sem sosal celej
> den na dc++, tak sem vyuzival
> cely pasmo a v momente kdy se pripojil dalsi user se to zarizlo na
> polovinu ... ta utilita se jmenuje CBQ
> [...]

Misto CBQ pouzivame HTB, to je ponekud novejsi klasifikator
s podobnou funkci.

Dobu pro regulovani zahazovanim paketu presne nevim. Zkousel jsem to na
nekolik pocitacu a zdalo se mi to neunosne, slo radove o sekundy. Pri
vetsim poctu uzivatelu predpokladam jeste zhorseni, ale to jsou jen
dohady. Nejakou poradnejsi implementaci HTB pripavuji, bude to takovy
kompromis: jednak priority, jednak omezeni maximalni rychlosti provozu
s nizkou prioritou (jinymy slovy to je tech treba 0,5 Mbitu pro P2P, jak
o tom psal Beny). V teto kombinaci uz prichozi klasifikator muze byt
dostatecne ucinny.

Jeste pridam jednu vec. Porovnaval jsem nas problem s podobnou ale vetsi
siti, nez jsme my. Od siti typu czfree se lisime tim, ze pripojku
provozujeme sdilenou v plne rychlosti (v czfree je vice obvykle pridelit
lidem presnou n-tinu pasma a nepustit je vys). Tak v te podobne siti uz
od zacatku zavedli jakasi pravidla, v kterou denni dobu se smi stahovat
naprosto bez omezeni a ve kterou je omezen objem stazenych dat. Kdo
objem prekroci, je nejak varovan, odpojovan, brzden. Myslim, ze se casem
dostaneme podobnemu modelu. Mluvil jsem i s nekolika koncovymi cleny teto site,
velmi si to pochvalovali, kdykoliv sednou k PC a potrebujou najednou
stahnout 10 MB soubor, tak jim prileti rychlosti kolem 200 kB/s. Tato
sit v Trutnove ma stejnou kapacitu Internetu a vetsi pocet lidi, nez
kLfREE (toto platilo pred mesicem, nedavno presli na 10 Mbit, ale je
jich o dost vic).

Milan