Statistiky, omezeni p2p

K5 darth_moula na atlas.cz
Středa Únor 11 15:52:49 CET 2004

> Chtel bych reagovat na uz pomerne starej prispevek ke statistikam.
> Tam se mluvilo o tom, ze si ma kazdej sam omezit rychlost. No ale to mi
> prijde jako naprostej nesmysl. Protoze jakou rychlost si teda mam
> nastavit ? 4MB/pocet lidi - to asi ne , protoze pak bude vytizeni site
> moc maly (nikdy nejsou pripojeny vsichni) Kolik teda nastavit? Podle me
> staticky omezeni nema smysl.
> Zas nejak moc do siti nevidim, ale nerikejete mi, ze neexistuje nejakej
> soft ci hard kterej dynamicky prideluje rychlosti jednotlivejm IP.
> [...]

eMule LSD něco takového zřejmě umí. V programu lze nastavit IP adresu, kam
si má PINgat a on si podle délky odezvy dynamicky mění limity pro rychlost
stahování i posílání dat. Ale je to P2P program, rychlost stahování/posílání
pro celý počítač nijak nenastavuje (osobně si myslím, že při prohlížení
stránek není důvod omezovat rychlost, ale při stahování ať už jakýmkoli
protokolem -http, ftp, irc, ...- už důvod je). Jenže otázka je, jak by se to
projevilo celkově, kdyby všichni stahovači používali jen eMule LSD.

Řešením by mohlo být nasazení traffic shapperu na door do internetu, kde by
se nadefinovaly fronty pro hlavní typy programů (protokolů a portů) + jedna
pro zbytek a frontám by se pak nastavila důležitost. Jak jsem již psal, pro
FreeBSD to existuje a router m0n0wall to umí (a je to zadarmo).

K5