Sosani

Jan Tůma j.tuma na email.cz
Neděle Září 7 10:48:18 CEST 2003

To co tu rikas, jsem si uvedomil hned jak jsem dopsal svuj navrh. Hend jsem
tusil kdo a jak zareaguje :-))))))). Tak jak jsem to napsal to vypada, ze to
opravdu bude omezovat jen odchozi tok, coz neni zrovna ted jeste nas
problem.
Pak jsem se nad tim zamyslel a uvedomil jsem si ze existuje zpusob jak
omezovat prichozi tok a ze vlastne nevim jak presne funguje. NETLIMITER
prokazatelne dobre limituje prichozi TCP spojeni a tvrdi ze i UDP. To UDP
ale nemam overene, to by mohli rict ti sosalove pres DCC...
Takze algoritmus existuje, dokonce mam takovy dojem ze za tim stoji nejaci
cesi. Psal jsem jim bug-report a ozval se mi nekdo cesky a vypadalo to ze
odnekud z Mistralu....
Zamyslel jsem se nad tim jak regulovat TCP spojeni a myslim ze daleko lepsi
zpusob nez rikas, je regulace potvrzovacich paketu. Zdroj ma nejake okno a
nevysle dalsi pakety dokud nema potvrzene ty predchozi. Takze zpozdovanim
techto potvrzovacich paketu bys podle me mel dosahnout okamzite odezvy
zdroje a snad i bez vedlejsich efektu. Myslim si ze takhle nejak ten
netlimiter funguje. Mozna ze by to slo zakomponovat i do nejakeho shaperu v
linuxu, jestli to tam nekde uz neni ... S advanced routerem ani se shaperem
nemam bohuzel prakticke zkusenosti, asi si to budu muset v praci vyzkouset
:-)))))
Co se tyce UDP, tak tam nevim, nemam predstavu jak to delaji...

"Milan Krčmář" <milan.krcmar na seznam.cz> píše v diskusním příspěvku
news:mailman.29.1062917726.1461.kladno na klfree.net...
> Souhlasim, i kdyz bych rad upozornil (asi predevsim ostatni ctenare, ne
tebe),
> ze to neni tak jednoduche, jak se na prvni precteni zda. Pretizeni u nas
> nastava na prichozi lince, ktera je uskrcena na 2Mbity kdesi daleko mimo
nase
> routery a my do
1000
toho mista, kde je to uskrceno, nemuzeme dat zadnou
techniku,