Sosani

Beny kostecka.tomas na seznam.cz
Sobota Září 6 16:28:10 CEST 2003

Ja jen k zaveru tveho mailu. Po tom co jsi napsal svuj mail jsem hned sel
skusit net jak rikam z www.cdr.cz a jelo me to 60 - 90 KB/s, tak proc rikas
ze tech svych 10 MB na pdf soubor nemuzes stahnout? Proc me tu tady jede a
tobe ne?

Dalsi veci je, ze malo lidi ma pristup k nejake lince v praci, tak jako jsi
to napsal. Tech lidicek je hodne malo, kteri si muzou dovolit mit v praci 2
MBit - nekdo ani ten net nema. Nebo nema ani PC. Budu mluvit za sebe. nemam
na to, abych si k upoval nove hry pro deti. proste si to stahnu z netu a
myslim, ze 2 MBitova linka musi pro 100 lidi stacit i na to, abych si to v
klidu sosnul z netu. Jasne omezim to na 20 KB/s, tahat budu kdyz bude net na
pulce, tak jako byl dneska. Bylo tam 1024 kbps, tak proc nezacit ze? A kdyz
zacnu tahat, hnedka zusim, jak to z cdr servru jede. A pokud se dostanu nad
60 KB/s zaroven i s sosanim po DC, tak je me jasne ze nikoho prave
neomezuju.

Navrhnout stahnout 4,5 GB za mesic pro usera je dost malo. Ja myslim 1 GB je
akorat. Jak napsal Contur pri rychlosti 20 KB/s je to za den 1,64 GB. Takze
pkud pujdes pod 20 KB/s jsi na 1 GB denne. Samozrejme za predpokladu, ze je
to volne. Tim ze je to volne nemyslim to, ze je linka vytizena na 500 kbps.
To uz nikdy nebude. Volne povazuji linku na 1024.

"Vanek Frantisek" <wifi-kk1 na seznam.cz> píse v diskusním príspevku
news:mailman.25.1062857343.1461.kladno na klfree.net...
> Tak si dovolim opet jeden delsi mail...
>
>    Predem uvadim, ze jsem psal mail v okamziku, kdy to teklo dovnitr
1.7Mb, ven skoro 0.4Mb a peering cca 0.5Mb. A to vsechno pres spoj
vodojem-vodarenska. Kdyz se tohle poscita, tak z tohoto dalkoveho spoje o
moc vic vytahnout nejde. Bez ohledu, jestli mame 2Mb nebo ne - wifi bohuzel
FullDuplex nejede...

>    Co se tyka sosani, i "u nas" je mnoho uzivatelu, kteri by by byli
schopni nasosat mnoho GB za mesic. Ale chapou, ze tahle linka proste pro
sosani neni. Staci si vzpomenout na drivejsi obcasne sosnuti Waskka,
Jana-ona, Soucka a kdysi na pocatku Marfyho (a nevedomky i p.Juraka). Proc
bych se napr. ja mel obtezovat s vypalovanim dat na CD-cko v praci, kdyz to
muzu sosnout tady po siti... U nas primo pri "nabidce pripojky" rikame, ze
tohle je non-stop linka, ale neni na sosani. Kdyz samozrejme nekdo neco
potrebuje, tak si to stahne a je to. A beznym provozem se vetsina lidi vejde
do "moralniho limitu" (celkove realne protlacitelne mnozstvi dat podelene
poctem uzivatelu), ktery ted vychazi na cca 4.5GB mesicne. Ale kdyz z 213GB
pripada skoro 24GB na Kaila, tak tady asi neco neni v poradku.

>    Kdysi na pocatku platila celkem rozumna pravidla. Kdyz nekdo chtel vic
sosnou, tak se nejdriv podival na statistiky a pustil to jen v pripade volne
linky. Ted si klidne lidi pusti sosani na par hodin a jedou na 500-600kb. A
kdyz je nekdo slusny a ceka na voln
1000
ejsi linku, tak se v posledni dobe ani
nahodou nedocka...

>    Co se tyka "topologie", vubec nejde o to, jestli ten clovek jede z
"jihu" nebo z Rozdelova. Je fakt, ze Fachnam&Kail maji lepsi pozici nez
ostatni, protoze ted jedou asi na nejlepsi antenu na Vodarenske ... a tak
svuj traffic vzdycky nejak do site protlaci (hned po mistni LANce). Tim spis
by se meli krotit...

>   Jde o prostou lidskou slusnost a ohleduplnost. Pokud potrebuju neco
delat a potrebuju k tomu nejake vetsi PDF-ko (za vetsi povazuji do
10MB:o)))), fakt me - a bohuzel i cim dal vetsi mnozstvi lidi z IK -
prestava bavit cekat, az si nekdo dososa svuj film. Nase lidi si "sprdnu"
sam a cekal bych neco podobneho i od ostatnich.

> Frantik
> Co davaji v TV? http://tv.seznam.cz

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.