Sosani

Viperx viperx na seznam.cz
Sobota Září 6 16:25:05 CEST 2003

Je pravda ze to nekdo prehani. Ale ja sam sem behem posledniho tydne celkem
sosal, ale snazim se sosat v dobe kdy neni linka vytizena naplno... nebo to
proste omezim na 10kb/s a vono to casem doleze....

Limit 1GB denne je celkem rozumnej, ale 4,5GB mesicne je strasne malo.  To
bych stahnul asi jen postu a prohlid par webovek.

Co se tyce Kaila tak toho zprdnu na dve doby. Kdyz se pripojil tak sem mu to
rikal ale jak je videt tak  je mu to jedno....

Viperx

"Vanek Frantisek" <wifi-kk1 na seznam.cz> píse v diskusním príspevku
news:mailman.25.1062857343.1461.kladno na klfree.net...
> Tak si dovolim opet jeden delsi mail...
>
>    Predem uvadim, ze jsem psal mail v okamziku, kdy to teklo dovnitr
1.7Mb, ven skoro 0.4Mb a peering cca 0.5Mb. A to vsechno pres spoj
vodojem-vodarenska. Kdyz se tohle poscita, tak z tohoto dalkoveho spoje o
moc vic vytahnout nejde. Bez ohledu, jestli mame 2Mb nebo ne - wifi bohuzel
FullDuplex nejede...

>    Co se tyka sosani, i "u nas" je mnoho uzivatelu, kteri by by byli
schopni nasosat mnoho GB za mesic. Ale chapou, ze tahle linka proste pro
sosani neni. Staci si vzpomenout na drivejsi obcasne sosnuti Waskka,
Jana-ona, Soucka a kdysi na pocatku Marfyho (a nevedomky i p.Juraka). Proc
bych se napr. ja mel obtezovat s vypalovanim dat na CD-cko v praci, kdyz to
muzu sosnout tady po siti... U nas primo pri "nabidce pripojky" rikame, ze
tohle je non-stop linka, ale neni na sosani. Kdyz samozrejme nekdo neco
potrebuje, tak si to stahne a je to. A beznym provozem se vetsina lidi vejde
do "moralniho limitu" (celkove realne protlacitelne mnozstvi dat podelene
poctem uzivatelu), ktery ted vychazi na cca 4.5GB mesicne. Ale kdyz z 213GB
pripada skoro 24GB na Kaila, tak tady asi neco neni v poradku.

>    Kdysi na pocatku platila celkem rozumna pravidla. Kdyz nekdo chtel vic
sosnou, tak se nejdriv podival na statistiky a pustil to jen v pripade volne
linky. Ted si klidne lidi pusti sosani na par hodin a jedou na 500-600kb. A
kdyz je nekdo slusn
1000
y a ceka na volnejsi linku, tak se v posledni dobe ani
nahodou nedocka...

>    Co se tyka "topologie", vubec nejde o to, jestli ten clovek jede z
"jihu" nebo z Rozdelova. Je fakt, ze Fachnam&Kail maji lepsi pozici nez
ostatni, protoze ted jedou asi na nejlepsi antenu na Vodarenske ... a tak
svuj traffic vzdycky nejak do site protlaci (hned po mistni LANce). Tim spis
by se meli krotit...

>   Jde o prostou lidskou slusnost a ohleduplnost. Pokud potrebuju neco
delat a potrebuju k tomu nejake vetsi PDF-ko (za vetsi povazuji do
10MB:o)))), fakt me - a bohuzel i cim dal vetsi mnozstvi lidi z IK -
prestava bavit cekat, az si nekdo dososa svuj film. Nase lidi si "sprdnu"
sam a cekal bych neco podobneho i od ostatnich.