Nebyl nalezen subjekt

Beny kostecka.tomas na seznam.cz
Čtvrtek Květen 22 23:33:26 CEST 2003

1000
d By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
Newsgroups: klfree.kladno
To: kladno na klfree.net
Subject: Re: Schuzka tvurcu webu

Tak se pokusim odpovedet na Frantikuv naznak budoucnosti zasitovani klfree.

Nebudutu rozebirat jednotlive body. Vsichni vime co je pro chod dobre site
treba. Jen me trosku zarazi pocet vsech moznych routrru a pecek v nasi siti.
Ja samozrejme neodhadnu kolik kompu je treba, ale pokud chceme mit levny
net, tak si myslim musime zminimalizovat odber proudu na siti. Tohle se musi
probrat s lidmi, kteri rozumi dane veci. Proste co muze byt na jednom PC za
sluzby. Je me jasne, ze FTPko bude muset byt samostatny komp. Na tom uz
Japan pracuje. Myslim, ze uz ho ma vcelku v hromade, jen se budem muset
dohodnout kolih HD a jak velkych zainvestujeme. Pokud by bylo treba nejakeho
starsiho HW, tak si myslim ze je v nasich radach dost liidi co muzou prispet
aspon malem.

Padla take otazka ohledne mozne propojeni site do hruhu a pouzitim routru
pro snadny prostup po siti. Problem je si myslim v tom, ze nejsou zatim PCI
karty, ktere maji ovladac pro Linuch a jsou 22MB. Proto zatim musime
investovat do drazsich AP, ktere sice nedokazi smerovat data po rychlejsi
trase, ale jsou zase 22MB.

A kdyz jsem u tech penez. Nevim jestli jste zaregistrovali, ze ty cunaci ve
vlade chteji od pristiho roku zvednout dan z 5% na 22% u sluzeb, tedy i u
konektivity. Soucastna cena u GTS za 2MB bez dph je 17500,- Kc, s novou dani
je to 21350,- Kc. To jen k tem vsem moznym routrum a odberum proudu. Ja jen
aby jsme se nedostali na mesicni naklady nekde kolem 30000,- Kc.

Tot asi vse. Mysliim, ze na podrobny rozbor Frantikova navrhu odpovi
zodpovedneji povolanesi lide.
Mejte se a situjte.

Cus Beny.

Vanek Frantisek <wifi-kk1 na seznam.cz> píše v diskusním
příspěvku:mailman.334.1053611780.814.kladno na klfree.net...
> - oba weby by meli vyuzivat spolecny styl a design a autorizaci
> uzivatele z nejakeho externiho zdroje, tak aby se na to mohly napojit
> i dalsi systemy (LDAP) ... jinak to budou 2 oddelene stroje

   Diky za shrnuti vcerejsi schuzky. Jen asi vyse uvedeny design
nebude mozne na obou webech udrzet stejny ... preci jen budou mit
dost odlisny obsah i vyznam.

   Spis bych tady rad rozpoutal diskusi, co vsechno bydeme chtit v
budoucnu provozovat a na cem to spustime. Chtelo by to rozmyslet
trosku predem ... aby rozdeleni sluzeb na jednotlive servery melo
smysl. Vychazim z predpokladu, ze se podari uvest do provozu
Vodarenskou a z ni linku v finalnimu ISP. Osobne bych za prinosne
(resp. nutne) videl nasledujici servery/sluzby:

A) DNS
B) mail & news & IRC & ...
C) vnejsi WWW vcetne prostoru pro osobni stranky jednotlivych lidi
nebo skupin lidi
D) vnitrni WWW pro veskery informaci servis (evidence vypadku,
informace o uzivatelich, informace o stavu sdruzeni, jeho financich,
platbach od lidi, ..., evidence majetku, ...)
E) FTP s free-SW (od Win-ServicePack az po linux-distribuce)
F) cache
G) monitoring
H} hlavni router (vcetne omezeni provozu, garanci apod.)
I) neco na sitove gamesy???
J) ??? (e-shop pro cleny, nabidka prace, ...) ???

   V soucasne dobe je cast vyse uvedenych sluzeb v provozu na
TULIPovi a mozna na IRISovi.

   Na jednom HW by asi z vyse uvedenych sluzeb mohli behat:
Srv1: A (DNS) + B (mail) + D (intWWW) + F (cache) ... servisni server

Srv2: C (extWWW)+ E (FTP) + I (gamesy) ... staci mensi v
1000
ykon

Srv3: H {router} + G (monitor) ... hooodne stabilni PC-cko

- Srv1 muze docasne bezet na TULIPovi, po pripadnem spusteni F
(cache) by musel byt v "centru"
- Srv3 musi byt vzdy v "centru"
- ExtWWW zatim muze chvili bezet venku

Tak - to by byl si muj osobni nahled na "budouci vyvoj". A ted
kritizujte, piste a skrtejte apod. Cim vice lidi prispeje s nejakym
napadem, tim lepe...

Frantik

Reklama:
Gangy New Yorku,v kinech od 1. května.
8 Oscarových nominací.Na strhující příběh Ameriky Vas zvou Intersonic a
Magnesia. http://www.ddpromotion.cz/czech/filmy/gangy.htm