Další úpravastatistik

Milan Krčmář milan.krcmar na seznam.cz
Neděle Květen 11 13:12:07 CEST 2003

1000
=help>

Edimax SNMP umi, ale DLink pravdepodobne ne. U Dlinku by sel udelat skript,
ktery statistiky stahne pres webove rozhrani, ale nejak mi tam ty statistiky
nesedi, obcas se nuluji atd atd. Co s tim? Jinak cela uprava zacala tim, ze
jsem se rozhodl udelat statistiky trafficu behajiciho pres Iris. Nez to
zprovoznim, chci vyladit stavajici internetove do pouzitelneho stavu.

Zakladem pro generovani statistik je tzv. rrdtool, coz je nastroj, ktery
Tobias vyvinul jako datove uloziste pro MRTG. Program rrdtool umi ukladat
casovy sled nejakych hodnot tak, ze s postupem casu hodnoty ridnou, napr.
v pouzitych grafech jsou prvni dva dny zpatky ukladany vsechny 5timinutove
namery, dalsi dva tydny se uklada prumer z tech petiminutovek za kazdou
hodinu atd atd. Do rrdtoolu proste cpete kazdych pet minut cislo a ono si
to samo prumeruje a odmazava. Zaroven z toho umi rrdtool kreslit obrazky.

Daląí informace o konferenci Kladno