Tarify nove generace :o)

Beny kostecka.tomas na seznam.cz
Pátek Květen 9 15:32:20 CEST 2003

Jen neco malo k tomu.

Na tenhle problem jsme narazli s Milanem. Ptal jsem se, co mam udelat se
stavajici linkou po tom, az budeme mit poradnou lajnu. Napadlo me to, ze
bychom ji nechali rekneme 20 lidem co by platili 200,-. Linka by se
zaplatila, ale je to o tom, ze tech 20 lidi bude schazet k tomu, abys mel na
tu poradnou lajnu.

Frantik se uz snazil neco spocitat. Ja to trochu poupravim.
Cena za 2MBit od GTS je 17500,- bez dph (t.j. 5%). Cena tedy 18375,- Kc jen
za konektivitu. Pokud budeme pocitat nejaky ten proud za mesic dostanem se
tak na 1500,-. Ty 3000,- si myslim je moc. Pocitam dva routry po 400,- za
mesic a neco na AP. To je tedy dohromady 19875,- Kc. Takze 20000,-
zarovnano. Pokud mam pocitat i s 10% navic, jako nejakou pojistku na ucte
jsme na 22000,-. To deleno 350,- Kc = 63 useru. A pokud by jsi pak ztratil
tech 20 co by jsi levne pripojil, tak by jsi musel mit dalsich 20 novych,
tedy 83 na 2 MBit.

To ja bych radsi dal 400,- a pri poctu 83 useru mit na 4MBit.

Porovnani cen dial-upu a trvaleho pripojeni nejde. Sam jsem na Telecomu byl
zavysli. Pokud jsem se hlidal, projel jsem k Home Internet (myslim neco
kolem 500,- pausal) jeste dalsich 500,- Kc. A to rikam nic jsem netahal jen
maily a brouzdani po netu. Pokud nekdo rekne, ze ma na netu 200-300 a mohl
by bez nejakeho omezeni byt trvale pripojen a pak by to secetl, dosel by k
zaveru, ze projede vic nez tech moznych 400,- Kc.

Tim chci rici, ze v soucastne dobe neni v nasem zajmu, abychom prisli o 20
useru, ktery by byli pripojeni na nejaky jiny tarif nez na standard. Pokud
budeme mit dost zakazniku a ja podle toho co rika Frantik planuju 100 useru
v zari, tak pak se budeme rozhodovat pro to co udelat z penezi, ktere nam
zbyvaji z poplatku. Jestli pridat na rychlosti (z 2 na 4MBit) nebo zlevnit
mesicni pausal ci vyhradit nejaky sektor pro takoveto mozne klienty, kteri
by se pripojovali treba za 100,-Kc rychlosti do 32kbps, ale pod podminkou,
ze do dvou mesicu by museli prejit na narmalni standardni pausal.

Tot vse co jsem k tomuto chtel napsat.

--

Beny
ICQ 170499804

> Já osobně si myslím (jako čerstvý uživatel naší sítě), že ti,
> co používají
> pevnou na net většinou o wi-fi nemají ani potuchy. Většinou
> ty lidi odrazuje
> neznalost technologie a neinformovanost, finanční stránku
> věci není třeba
> komentovat, protože to si snad spočítá každý. Navíc platím-li
> paušál pevné
> 400, tak to ještě neznamená, že na netu propařím 400.

Taky dost odrazuje ta pocateni cena ... malo kdo je schopen dat
dohromady 10.000Kc a navic nema zadnou zaruku (kdyby se ted pavlii
rozhod odstehovat nebo soukromnicit, tak jsem nahranej)

Me slo hlavne o to, ze kdyz uz v nejakem dome mame WiFi - tak by pro nas
melo byt vyhodne
1000
mit tam co nejvic uzivatelu, ikdy by trebas platili min
(vstupni poplatek samozrejme stejny).

Radek