Nebyl nalezen subjekt

Beny kostecka.tomas na seznam.cz
Neděle Květen 4 22:35:57 CEST 2003

1000
d By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
Newsgroups: klfree.kladno
To: kladno na klfree.net
Subject: Re: Tak tohle mi nejde do hlavy...

Ja mam asi takovou zkusennost s win XP a siti.

Mam jak 98 SE, 2000 tak i XP. Net jde bez problemu, jsem take napichlej na
Edimaxe jak AP tak svitche jako Mostock. Nenasel jsem jedinou chybu, ktera
by me nejak omezovala. Muzu si s nastavenim site delat cokoliv aniz bych mel
problem se siti. To ze Jenikovo AP obcas pada, zjistil Jenik uz davno. Ono
se tedy zasekne, kdyz nezna IP za sebou. Aspon tak jsem to pochopil, ale
nebyla vubec rec o XP. Pokud tomu tak je a na jinich OS to nedela pokuste se
udelat aktualizace OS a pak treba zmenit svitche. Mozna je nekde problem s
komunikaci mezi svitchem a AP.

Vanek Frantisek <wifi-kk1 na seznam.cz> píše v diskusním
příspěvku:mailman.161.1052077669.814.kladno na klfree.net...
Tak jsem si dneska docela posedel u pocitace. Ne ze bych tak sosal,
ale meli jsme tady problem. Pro lepsi pochopeni uvadim na zacatku
aktualni topologii:

IRIS => [AP-MilanK-vychod] => [AP-client u me] => lokalni sit 4 PC
(FR)
                           => [AP-client u Jetsona] => Jetsonovo PC
                           => mnoho klient-PC

Vsechny AP (AP i klienti) jsou DLINKy, klienti jsou prepnuty do
rezimu Wireless-bridge.

Problem byl v tom, ze z FR jsem se nemohl dostat na AP u Milana. To
by zase nebylo zase tak nic zvlastniho, ale ping na IRISe (a obcas i
na TULIPa) mi jel. Kdyz nepomohlo vypnuti meho AP-klienta u ani AP u
Milana, tak jsme s Milanem trosku zacali zkoumat, proc to nejde ... A
vypada to na ARP-cka. DLINK AP-cko u Milana  nejak divne zahazuje ARP
odpovedi.

Kdyz se nahodi u me na AP-klientovi cisty rezim "wireless client",
tak se AP-cka spolu tak "zakecaji", ze plne vytizi sve procesory a uz
nic jineho (uzitecny provoz) nestihnou. Kdyz je u me nahozen
"Wireless bridge", tak nechodi ARP-cka. Funkcni nebylo ani jedno
(druha varianta alespon umoznovala provoz ostatnim klientum AP u
Milana).

Docasne reseni, ktere jsem u sebe pustil ... je vymena meho DLINK
AP-klienta za SMC-konvertor (cisty wifi-ethernet konvertor, sice ma
jeste dost nedostatku, ale v teto chvili je to as nejjednodussi
reseni) ... a to zatim beha.

Otazkou je, jak to vzniklo ... kdyz podobna konfigurace HW bez
jakychkoliv zmen v minulych dnech chodila bez nejmenich problemu. V
tuhle chvili me napada jen jedna vec ... i kdyz to je docela divne.
Uz pred cca dvemi tydny jsem tady mel problem, ze pri dvou soucasne
bezicich XP-ckach na lokalni sitce mi odpadaval inet (tehdy jsem
presvedcil skoro-souseda, aby si nahodil 98-ky). Dnes v poledne si
jeden z mych lidi v dome nahodil opet na pocitac "lespi Win". A hned
po instalaci zjistil, ze mu nejede inet - a nejel dle vyse uvedeneho
popisu az skoro do vecera. Vypada to, jako by dvoje XP-cka na lokalni
sitce totalne zlikvidovali ARP-tabulky na dvojici AP-APklient.
Nevideli jste nekde neco podobneho????

Frantik

Reklama:
Gangy New Yorku,v kinech od 1. května.
8 Oscarových nominací.Na strhující příběh Ameriky Vas zvou Intersonic a
Magnesia. http://www.ddpromotion.cz/czech/filmy/gangy.htm