Tak tohle mi nejde do hlavy...

Vanek Frantisek wifi-kk1 na seznam.cz
Neděle Květen 4 21:47:42 CEST 2003

Tak jsem si dneska docela posedel u pocitace. Ne ze bych tak sosal,
ale meli jsme tady problem. Pro lepsi pochopeni uvadim na zacatku
aktualni topologii:

IRIS => [AP-MilanK-vychod] => [AP-client u me] => lokalni sit 4 PC
(FR)
                           => [AP-client u Jetsona] => Jetsonovo PC
                           => mnoho klient-PC

Vsechny AP (AP i klienti) jsou DLINKy, klienti jsou prepnuty do
rezimu Wireless-bridge.

Problem byl v tom, ze z FR jsem se nemohl dostat na AP u Milana. To
by zase nebylo zase tak nic zvlastniho, ale ping na IRISe (a obcas i
na TULIPa) mi jel. Kdyz nepomohlo vypnuti meho AP-klienta u ani AP u
Milana, tak jsme s Milanem trosku zacali zkoumat, proc to nejde ... A
vypada to na ARP-cka. DLINK AP-cko u Milana  nejak divne zahazuje ARP
odpovedi.

Kdyz se nahodi u me na AP-kliento
1000
vi cisty rezim "wireless client",
tak se AP-cka spolu tak "zakecaji", ze plne vytizi sve procesory a uz
nic jineho (uzitecny provoz) nestihnou. Kdyz je u me nahozen
"Wireless bridge", tak nechodi ARP-cka. Funkcni nebylo ani jedno
(druha varianta alespon umoznovala provoz ostatnim klientum AP u
Milana).

Docasne reseni, ktere jsem u sebe pustil ... je vymena meho DLINK
AP-klienta za SMC-konvertor (cisty wifi-ethernet konvertor, sice ma
jeste dost nedostatku, ale v teto chvili je to as nejjednodussi
reseni) ... a to zatim beha.

Otazkou je, jak to vzniklo ... kdyz podobna konfigurace HW bez
jakychkoliv zmen v minulych dnech chodila bez nejmenich problemu. V
tuhle chvili me napada jen jedna vec ... i kdyz to je docela divne.
Uz pred cca dvemi tydny jsem tady mel problem, ze pri dvou soucasne
bezicich XP-ckach na lokalni sitce mi odpadaval inet (tehdy jsem
presvedcil skoro-souseda, aby si nahodil 98-ky). Dnes v poledne si
jeden z mych lidi v dome nahodil opet na pocitac "lespi Win". A hned
po instalaci zjistil, ze mu nejede inet - a nejel dle vyse uvedeneho
popisu az skoro do vecera. Vypada to, jako by dvoje XP-cka na lokalni
sitce totalne zlikvidovali ARP-tabulky na dvojici AP-APklient.
Nevideli jste nekde neco podobneho????

Frantik

Reklama:
Gangy New Yorku,v kinech od 1. května.