Sattistiky Tulip

MilanK milan.krcmar na seznam.cz
Sobota Březen 22 18:51:33 CET 2003

Je to pekny, je to fajn.

Jen bych tam navrhnul jedno doplneni: udelal bych na zacatku stranky
male menu, ktere by to zprehlednilo a umoznilo kliknutim prejit
na adresu.

---

Jinak vlastni generator SASACCT ma jeste nejake nevyhody:

- nepodporuje soucet pres vice ipadres, jen pokud jsou v nejakem rozsahu,
  prikladem, kdy to vadi, jsou lide, kteri maji doma vlastni router, jehoz
  traffic se take pocita, za routerem maji dve PC a ty jsou z jineho adresniho
  rozsahu, takze treba ZdenekM je ve statistikach jako "ZdenekM-router"
  a "ZdenekM"

- divne se zobrazuji statistiky za delsi casova obdobi, vysvetlim:
  mereni trafficu funguje tak, ze na Tulipovi ma kazdy pocitadlo prenesenych
  bajtu, kazdych pet minut se precte stav pocitadla a pocitadlo se vynuluje,
  v dennich statistikach odpovida temto peti minutam jeden pixel a protoze
  pocitadlo je v bajtech a graf v bitech za sekundu, prepoctou se bajty
  (vlastne bajty za 5 minut) na bity za sekundu, tj. udela se jakysi prumer,
  kdyby clovek touto prumernou rychlosti stahoval celych pet minut, stahnul
  by stejny objem dat, jinak: stahujes 2 minuty 400 kbit a pak nic, na grafu
  uvidis 160 kbit (400/5*2), to je v poradku
  ALE na tydennim grafu uz vidis nejakou mensi hodnotu, zase se prepocitava
  PRUMER, ale lepsi by podle mne bylo udelat MAXIMUM z petiminutovych
  intervalu, takze pokud stahujes ty uvedeny 2 minuty a 400 kbit a cely den
  nic, hodis si graf, kde kazdy pizel bude odpovidat 1 hodine, tak se Ti
  v te hodine, kdy jsi 2 minuty stahoval, objevi opet 160 kbit a ne
  pouze 13,3 kbit (400/60*2)...