Clanek na web

Petr Kraus viperx na seznam.cz
Pondělí Červen 30 09:23:16 CEST 2003

Tak se pokusim sepsat nakej clanek na web.

-----------------

Jak se pripojit k siti KlFree.net

1. Kouknout se na mapu na této stránce {pocitam ze tu naka mapa bude} a
zjistit zda je v blízkosti tvého bydliště funkční přístupový bod. Pokud
ano kontaktuj správce bodu {snad taky naky bude} nebo napis na email
pripojeni na klfree.net {ten by spravoval nekdo kdo by ses staral o
informovani lidi co se chtej pripojit}.

2. Pokud neni v blízkosti tvého bydliště funkční přístupový bod napiš
email na pripojeni na klfree.net. Je možné že je v tvé lokalitě více
zájemců, a že by se mohl vybudovat přístupový bod ke kterému by jste se
pripojili.
{pocitam ze by mela byt naka interni databaze kde by byli takovito lide
zaneseni}

-------------------

Co potřebuju k připojení

Naše síť je vybudována na Wi-Fitechnologii. Proto potřebuješ k připojení
   nějaký typ Wi-Fi zařízení. Nedá se doporučit jedno zařízení, protože
nejvhodnéjší je nutno určit na základě monoha podmínek.

Zde je několik příkladů.
1. Mám počítač blízko místa kde je umístěna anténa a mám dostatečný
signál (jsem blízko přístupového bodu). Zde je ideální použít Wi-Fi
kartu do slotu PCI Zcomax 626 (stojí .....Kč). Jako anténa se dá použít
2dBi anténa dodávaná k kartě.

2. Mám počítač cca 10m od okna a mám slušný signál (vzdálenost cca do
1,5Km). Je možné opět použít kartu Zcomax 626 (stojí ....Kč). Jako
anténu použít ziskovou anténu. Její zisk (9 až 24dBi) se určí dle
vzdávenosti k přístupovému bodu (cena .....Kč až ......Kč).

3. Bydlím v domě a z bytu nevydím na přístupový bod, ale je na něj vidět
z vyšího patra nebo ze střechy. Podud je přístupový bod blízko je možno
použít "Ethernet to Wifi" adaptér (SMC ..... stojí .....Kč). Pokud je
přístupový bod vzdálenější je dobré použít Acces Point pře
1000
pnitý do
režimu client. K tomuto zařízení je možno připojit externí ziskovou
anténu. Obř tyto zařízení se připojí k PC pomocí UTP kabelu. Proto je
potreba mít v PC síťovou kartu.

4. Bydlím v domě kde je více zájemců o připojení. Zde se vyplatí použít
"Ethernet to WiFi" adaptér nebo Acces point přepntý do režimu client. Za
tyto zařízení se připojí switch (nebo hub) a dále se po domé rozvede jen
UTP kabel.

Samozdřejmě existují i jiné možnosti, ale zde jsou popisovány jen ty
nejčastější.

--------------

Pokud máte jakýkoli dotaz obraďte se na info na klfree.net {bylo by dobre
aby nekdo takoveto emaily vyrizoval nebo je preposilal kompetentnim
lidem k vyrizeni}.

Doufáme že ti tento návod pomohl, a že se k nám připojíš.

Členové KlFree.Net

---------

{Prosim vsechny komu se na tom neco nelibi nebo maji jine návrhy at se k
  tomu vyjadri. Je to jen navrh ktery by se mel spolecnymi silami
dotahnout do finalni podoby}

Viperx

P.S: Taky mi prosim opravte preklepy a hrubky :-)