Nco pro stavitele routru

Milan Krčmář milan.krcmar na seznam.cz
Neděle Červen 1 10:05:01 CEST 2003

On Sat, May 31, 2003 at 11:11:23PM +0200, Beny wrote:

> Takze tu sepisu sestavu, jak bych to videl ja.
>
> Zakladni deska: MS 845 ULTRA-C,i845D,ATX,Skt.478,DDR, bulk
> cena 2367,-
> http://www.nc.cz/DetailPage.asp?DPG=17028
>
> Procesor: Intel Celeron 1,3GHz (Tualatin) FCPGA-2 Box
> cena 1590,-
> http://www.nc.cz/DetailPage.asp?DPG=16472
>
> Pamet: DDR266 128MB
> cena 508,-
> http://www.nc.cz/DetailPage.asp?DPG=16768
>
> Graficka karta: nVIDIA GeForce2 MX 400, 128-bit, 32MB SDRAM, 4xAGP
> cena 1076,-
> [...]

Dve dulezite veci:

(1) Graficka karta na provoz a spravu potreba neni, pouze na rozchozeni, na to
    pujcim PCI, kterou tu nekde mam.

(2) Vybrana deska (a vetsina dnes vyrabenych pro Intel procesor) je pro
    procesory se 478 vyvody FC-PGA2. Procesory Celeron se v tomto provedeni
    vyrabi az od 1,7 GHz, takze 1,3 neni pouzitelny.

Koukal jsem do ceniku, kde jsem byl nakupovat v patek:

MS 845 Ultra-C (bulk) + boxed Celeron 1,7 GHz + 128 MB DDR266 = 4655.

Jeste jsem v tom ceniku nasel jednu zajimavou vec: MS 845E MAX. To je podobne
845 Ultra-C, ale postavene na novejsim chipsetu 845E (to je 845 vylepsena o
533 FSB, neni to pro router dulezite, ale asi se bude vice prodavat), cena je
asi o 80 Kc vyssi. ALE je tam take MS 845E MAX-L, coz je 845E s LAN chipem od
Intelu, to maji ve vyprodeji, takze naopak od Ultra-C je to o 775 Kc levnejsi,
celkem to dela 3880 Kc i s DPH (!!!) Musim se ale ujistit, ze ta vyprodavana
deska je to, co si myslim. Asi bychom jich meli vzit rovnou vic, nebo se
informovat na dostupnost v budoucnostni.

Milan

---

Jeste se jdu podivat na porovnani ztratoveho vykonu Intel vs. AMD, coz byl
duvod pro volbu Intel. Mne
1000
 se nelibi, ze bychom v routeru meli mit procesor
1,7 GHz, kdyz tam boooohate staci tak 500 MHz. U AMD je vyhoda, ze je cela
rada na Socket A, takze jde pouzit i moderni deska a starsi procesor, u Intelu
moderni deska = 478 pin a to neni na starsi procesory.