Evidence lidi

Milan Krčmář milan.krcmar na seznam.cz
Sobota Duben 19 12:16:57 CEST 2003

> Takze bych prosil - kouknete na zakladni strukturu v priloze a
> kritizujte, navrhujte doplnky atd.

(tem ctvereckum na obrazku budu rikat relace, caram mezi nimi vztahy,
 sedym polozkam klice - pouze ujasneni)

Kritika:

Z "databazoveho" hlediska neni zrovna dobry napad navazat na relaci LIDI
dve dalsi relace (PLATBY1 a PC) pres ruzne klice, vybral bych jeden z nich
(bud ID nebo Jmeno) a souvisejici vztahy bych zalozil na nem. Pokud napr.
PLATBY1 budou mit vztah s LIDI pres Jmeno, lze variabilni symbol dohledat
v relaci LIDI.

Doplnky:

V relaci LIDI neni ICQ# nebo obecny kontakt na nejaky instant messaging.

Z relace PLATBY1 se dovim jen pul pravdy. Sice to, co clovek zaplatil.
Druha pulka je to, co zaplatit ma/mel. Zobecnil bych tuto relaci treba po
vzoru podvojneho ucetnictvi: pridat polozky "ma dati/dal" neboli
"penize / zavazek" (pole typu pravda/nepravda) a umoznil, aby pole castka
mohla nabyvat i zapornych hodnot. Tak se postihnou prevody penez smerem
od clenu (kladna castka, ma dati) i clenum (zaporna, ma dati) a zaroven
jejich zavazky (platba za Inet, dal, kladna castka) i pohledavky (vklad
hardware, dal, zaporna castka). Dale bych do relace PLATBY1 pridal polozku
"typ" (Inet, poc. vklad, hardware atd. - nabyval by jen konkretnich hodnot
uchovanych v jine tabulce) a "popis" (treba u vkladu hardware by tam bylo
zmineno, o jaky hardware slo, u platby za Inet tam bude za jaky mesic).

Relace AP a PC: Tam je to trochu problem, protoze se oboji prekryva.
Neni nejaky jasny rozdil mezi AP a PC. Nektera PC nejsou pripojena na AP,
nektera PC obsahuji AP atd. Kdyz jsem uvazoval o nastinu struktury site,
chtel jsem to modelovat pomoci "ZARIZENI" a "PORT". Treba bezne PC na UTP
je ZARIZENI s jednim PORTem Ethernet, Iris je ZARIZENI se tremi PORTy:
Ethernet, vzduch a AP. Dlink je dejme tomu ZARIZENI s porty Ethernet a AP.
Ve strukture by mohlo byt rovnou zachyceno, jak jsou porty propojeny, pak
bych jako ZARIZENI udelal i switche a huby a bude zachycena cela sit.
Problem je s IP a MAC adresami. Nekdy odpovidaji objektu ZARIZENI, nekdy
PORT, nektere objekty nemaji adresu zadnou (switch). Jeste k IP a DNS:
nektere IP mohou mit vice zaznamu v DNS: predstavoval bych si to tak, ze
treba iris bude mit na kazdy iface primarni adresu jmeno-iface, tedy
iris-eth0, iris-wlan0, iris-wlan1, a k tomu jmeno iris, coz bude odkaz
na "primarni" iface.

Moje napady asi predbihaji moznosti realizace, ale neco z toho pouzit
muzes.

Milan