Re: Měření a omezování trafficu - hlasovani sosalisti - volba : D

Kostečka Tomáš kostecka.tomas na seznam.cz
Úterý Duben 15 11:52:16 CEST 2003

Moje vyjadreni k sosalistum.

Je jasne, ze se najdou i v nasi siti. Moznost neco sosnout na rychle lince
je dosti lakave. Sam jsem tomo podlehl a kdo ma neco rychleho v praci, me da
urcite za pravdu, ze zacatky byly krusne. Clovek tahal a tahal. Ja sosal jen
pres noc a za mesic tam bylo 80 - 120 GB na 3/4 M lince.
Tim chci rici, ze jsem pro nejaky model omezeni. Myslim, ze varianta
pocitaneho traficu a nejakych pasem, tak jak to navrhl Jetson by byla asi
nejschudnejsi. Jen pasmo behem dopoledne bych zatim bral take jako pocitane
s ohledem na to, ze nekteri nesosalisti delaji i na smeny tudiz nechodi do
prace jen rano, jako jini. Jen se musime schodnout na tom, kdy presne
vymezit pasma a kolik dat mzu user sosnout behem mesice v pocitanem pasmu.

Navrh:
Nepocitane pasmo by bylo jen v noci rekneme od 00.00 do 9.00, tedy sosalisti
maji moznost tahat denne celych 9 hodin.

Tedka urcite reknete, ze pokud bude nekdo chtit jit na net v tuhle dobu, tak
mu to nepojede. Muselo by se nejakym zpusobem zajistit to, aby byla
garantovana min.. rychlost. Tedy rekneme 100 useru pri pladbe 400,- za mesic
ma uz skoro na 8M linku.to pak vychazi na jednoho minimalni rychlost 82kbps
pri plnem vytizeni linky. Neni moc daleko to, ze tech klientu 100 bude.
Pokud nam to ma fungovat musime myslet dopredu a zajistit si mechanismy na
to, jak garantovat minimalni rychlost.

Dalsi veci je kolik dat muze klient stahnout v pocitanem pasmu. Honza neco
pocital v predeslych mailech, mozna ze by se to dalo pouzit, ale myslim si,
ze by stovky GB dat to byt nemely.

Beny
777/636569
ICQ 170499804